"Idąc dalej planowaną rezerwą terenu pod Trasę Balicką, będziemy mijać ulice Lindego, Zygmunta Starego, przechodzić w zależności od wariantu albo po północnej, albo po południowej stronie torów kolejowych, będziemy mijać planowany nowy przebieg drogi wojewódzkiej 774 i będziemy zbliżać się do autostrady A4" - mówi Ewa Bielas.
"Na ten moment Trasa Balicka jest planowana jako ulica klasy głównej ruchy przyspieszonego, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Rozważane są skrzyżowania na tej trasie w ramach prowadzonych prac koncepcyjnych. Natomiast, czy będzie to skrzyżowanie kolizyjne, czy bezkolizyjne, odpowiedzi uzyskamy na dalszym etapie prac" - wyjaśnia Bielas.
Propozycja komisji zostanie poddana pod głosowanie na początku października - wtedy wszyscy radni dzielnicowi zdecydują czy w takim kształcie przedstawić ją miastu.
Jak mówił Tomasz Fabiańczyk - radny dzielnicy Bronowice - jest za wcześnie by dawać konkretne rekomendacje, zwłaszcza że część mieszkańców jeszcze przed rozpoczęciem konsultacji zgłasza pewne obawy.
"Jest to droga o bardzo wysokiej klasie, bardzo szybka, powodująca niestety wpuszczenie kolejnych samochodów do przestrzeni miejskiej, oddzielająca od siebie Dzielnicę VI od VII, także powodująca dodatkowe spiętrzenia pojazdów na takich skrzyżowaniach jak Zakliki z Balicką czy, według jednej koncepcji, Na Błonie-Zarzecze" - komentuje Fabiańczyk.
Oficjalna data listopadowych konsultacji społecznych ma zostać ogłoszona najpóźniej na tydzień przed ich rozpoczęciem.