Prace obejmą wymianę torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem. Po zakończeniu robót pociągi na tym odcinku będą mogły osiągać prędkość do 120 km/h. Jak podkreśla dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie Andrzej Lipski, to jedna z najpopularniejszych i najbardziej obciążonych tras, z której codziennie korzystają tysiące pasażerów pociągów regionalnych i dalekobieżnych.
Obecnie na tej linie dziennie jeżdżą 104 pociągi przewożące ok. 30 - 40 tysięcy pasażerów - mówi Lipski.
Nowe i zmodernizowane perony
Projekt zakłada poprawę infrastruktury dla pasażerów. W Miechowie powstanie nowy peron, a na stacji Kraków Batowice oraz przystanku Smroków perony zostaną podwyższone i zmodernizowane. W Zastowie planowana jest budowa dodatkowego peronu oraz wydłużenie kładki nad torami (opcja inwestycyjna). Wszystkie perony będą przystosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością i wyposażone w wiaty, ławki oraz nowoczesne tablice informacyjne.
Kolejne inwestycje na tej trasie
To nie jedyne zmiany na linii kolejowej nr 8. W ubiegłym roku rozpoczęto montaż nowoczesnego systemu sterowania ruchem pociągów wraz z wymianą kabli i światłowodów. Dzięki temu zdalne zarządzanie ruchem ze stacji Kraków Batowice obejmie Miechów, Słomniki, Niedźwiedź i Zastów.
Prace budowlane przy linii kolejowej numer 8 na odcinku Kraków Główny – Tunel będą kosztować 105 milionów złotych i potrwają 12 miesięcy.