Czeski przewoźnik kolejowy Leo Express, obecny w Polsce od 2018 roku, rozszerza swoją ofertę. Od 1 marca 2025 roku pociągi tej spółki będą kursować z Krakowa do Warszawy – jako przedłużenie dotychczasowej trasy z Pragi do stolicy Małopolski.
Nowe połączenia będą realizowane dwa razy dziennie – rano i wieczorem. W rozkładzie przewidziano zarówno kurs poranny, jak i nocny. Składy wyjadą z Warszawy o 7:21 i 22:41, a w przeciwnym kierunku – z Pragi o 12:23 i 21:23, przez Kraków do Warszawy.
Jak podkreśla Peter Köhler, prezes zarządu Leo Express, to krok w stronę większej konkurencji na rynku kolejowym:
Uważamy, że potrzebna jest większa konkurencja na kolei. Po 10 latach działalności na trasie Kraków – Praga, gdzie zdobyliśmy wielu lojalnych pasażerów, rozszerzamy ofertę na Warszawę – mówi Köhler.
Komfort i trzy klasy podróży
Na trasie Warszawa – Kraków – Praga kursować będą nowoczesne, niskopodłogowe pociągi Stadler Flirt. Składy wyposażono w klimatyzację, wygodne fotele, szybkie wi-fi oraz wagon restauracyjny z serwowanymi posiłkami.
Pasażerowie będą mogli wybrać spośród trzech klas podróży:
-
premium (biznesowej) – z największymi, rozkładanymi fotelami, darmowymi posiłkami i napojami, także alkoholowymi,
-
klasy średniej,
-
ekonomicznej – w najniższej cenie.
Bilety na trasie Kraków – Warszawa będą dostępne już od 9 zł.
Więcej pociągów do Pragi
Od 14 grudnia 2024 roku Leo Express zwiększy także liczbę połączeń między Krakowem a Pragą – z dwóch do czterech dziennie.