Popularne w okresie socjalizmu wagony typu N, były produkowane w czterech polskich wytwórniach w oparciu o rozwiązania niemieckich wagonów KSW. Były przez lata używane we wszystkich polskich miastach eksploatujących tramwaje. W Krakowie w latach 1949–1988. W 1992 roku wyremontowano wagon N nr 26, który posiada oryginalne wyposażenie i wnętrze z początku produkcji.
Dwukierunkowy, jednoczłonowy wagon silnikowy, wyposażony został w cztery odsuwane ręcznie dwuskrzydłowe drzwi. Tramwaj 4N był rozwojową wersją typu N. Produkowane od 1956 roku tramwaje normalnotorowe typu 4N, eksploatowane były przez większość polskich miast posiadających wówczas komunikację tramwajową. W Krakowie pierwsze pojawiły się w 1958 roku. W stosunku do pierwowzoru zwiększono pojemność wagonu i zmieniono układ zawieszenia i hamowania. Wagony używano do 1988 roku. W Krakowie zachowano tylko wagon doczepny 4ND nr 573. Obecnie trwają prace remontowe przy odbudowie wagonu silnikowego pozyskanego do krakowskiej kolekcji z Poznania.
W zabytkowych tramwajach obowiązuje aktualna taryfa biletowa (w tym roku nie ma możliwości zakupu biletu u osób z obsługi linii). Pasażerowie mają obowiązek posiadania maseczek.
Podobnie jak w innych pojazdach, także i na Krakowskiej Linii Muzealnej jest limit osób, które jednocześnie mogą podróżować (obecnie wynosi on 50 proc. wszystkich dostępnych miejsc). Dokładna informacja o liczbie osób, które mogą jednocześnie podróżować, została umieszczona przy drzwiach wewnątrz pojazdów. Zabytkowe tramwaje będą także dezynfekowane, w tym szczególnie te elementy, których dotykają pasażerowie.
Szczegółowy rozkład jazdy linii nr 0 jest dostępny na stronie internetowej mpk.krakow.pl.
Przejazdy Krakowską Linią Muzealną są częścią kampanii informacyjno-społecznej „Bądź turystą w swoim mieście – zwiedzaj Kraków”, która trwa już od 30 maja. W jej ramach Miasto Kraków i Krakowskie Biuro Festiwalowego zapraszają do ponownego odkrywania piękna naszego miasta oraz spacerowania śladem tematycznych tras, które można znaleźć na stronie krakow.travel.
MPK/bp