Dyplomata nie tylko podziwiał tramwaj z zewnątrz, ale też zasiadł za sterami zmodernizowanego „wiedeńczyka”. - Po krótkim szkoleniu pan ambasador poradził sobie znakomicie, udało mu się ruszyć i zatrzymać pojazd płynnie, bez szarpnięcia - mówi Dariusz Maderak, motorowy nr 211.
- Inicjatywa odwiedzin w zajezdni wyszła od samego ambasadora – dodał Marek Gancarczyk, rzecznik krakowskiego MPK – Oczywiście zgodziliśmy się spełnić prośbę pana ambasadora. Dla nas to jest również sympatyczna inicjatywa. Ona potwierdza też, że reklamy i akcje marketingowe, które pojawiają się na tramwajach, są widoczne.
Unikatowa szkocka krata ma być jednym z elementów promujących Kraków. Wzór tartanu jest prezentem od będącego miastem partnerskim Krakowa, szkockiego Edynburga. Układ pasm na tkaninie symbolizuje barwy Krakowa i Edynburga, odzwierciedla też wymiary Rynku Głównego.
Autorem pomysłu na wykorzystanie tartanu jako dekoracji tramwajów jest David McGirr, który wygrał ubiegłoroczny konkurs zorganizowany przez urząd miasta.
Jakub Kusy/wm