|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

W przyszłym roku ruszy przebudowa ulicy Lwowskiej w Tarnowie. Pierwotny plan został zmieniony

Ulica, która prowadzi od autostrady do wyjazdu z Tarnowa na wschód, miałaby zyskać dodatkowy pas ruchu w każdą ze stron na odcinku jednego kilometra. Droga krajowa numer 73 miałaby się rozszerzać po wjeździe do miasta na wysokości szpitala, a zwężać tuż przed wiaduktem kolejowym na ulicy Lwowskiej. Zaprezentowana pod koniec 2015 roku przez tarnowski magistrat koncepcja rozbudowy ulicy zakładała modernizację 2,5 kilometrowego odcinka ulicy Lwowskiej, od skrzyżowania z ulicą Orkana do wyjazdu z miasta. Wiadomo już jednak, że przynajmniej od razu nie uda się jej zrealizować.

fot: B.Maziarz

Pierwotny plan zakładał poszerzenie drogi do czterech pasów także pod newralgicznym wiaduktem kolejowym. Musiałoby się to jednak odbyć kosztem chodników, dlatego urzędnicy mówili o potrzebie budowy estakady pieszo-rowerowej. Już wtedy informowaliśmy, że może to być bardzo drogie i trudne, bo wiadukt kolejowy był niedawno przebudowywany z udziałem dofinansowania unijnego. CZYTAJ WIĘCEJ

Ostatecznie magistrat odłożył te plany na później i w pierwszej kolejności ulica Lwowska ma być poszerzona od fragmentu tuż za wiaduktem kolejowym. "Na razie nasz projekt wiaduktu nie obejmuje. Ta decyzja jest podyktowana wieloma względami formalnymi. Te procedury byłyby po prostu o wiele bardziej skomplikowanie, gdybyśmy w tym zakresie umieścili również wiadukt" - przekonuje w rozmowie z Radiem Kraków Krzysztof Madej z Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie.

fot: B.Maziarz

Madej podkreśla, że droga pod wiaduktem może być rozbudowana w kolejnym etapie. Nie wiadomo jednak, kiedy mogłoby się to stać. Zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Komunikacji wyjaśnia, że realizacja pierwszego etapu, na który właśnie ogłoszono przetarg, miałaby się rozpocząć na wiosnę przyszłego roku i potrwać kilkanaście miesięcy.

Madej przekonuje, że już po zakończeniu pierwszych prac na Lwowskiej dojdzie do rewolucji. Poza dodatkowymi pasami zostanie powiększone rondo, powstanie ścieżka rowerowa a na skrzyżowaniach do wjazdu do MPK oraz szpitala pojawi się sygnalizacja świetlna. Co ważne, na wysokości hotelu dla pielęgniarek ma powstać wyczekiwany parking na 152 miejsca oraz mniejszy na 20 miejsc koło cmentarza. "Te parkingi są szalenie istotne dla poprawy warunków komunikacji i bezpieczeństwa w tym terenie. Wszyscy widzimy, że na dzień dzisiejszy mieszkańcy zostawiają samochody po obu stronach drogi. Nie jest to bezpieczne i zawęża trochę możliwość przejazdu samochodów. Planowany parking z dobrze zlokalizowanym przystankiem komunikacji miejskiej może spełniać formułę Park&Ride" - mówi Krzysztof Madej. Jak dodaje, w ramach prac ma zostać także poprawiona kwestia odwodnienia tej okolicy, na co narzekają mieszkańcy osiedla Rzędzin.

Niezadowoleni są za to mieszkańcy osiedla Nauczycielskiego. Jak przypominają, w ramach przebudowy ulicy Lwowskiej aż do wyjazdu z miasta miał powstać chodnik oraz ścieżka rowerowa, którą mogliby bezpiecznie poruszać się do szpitala i centrum Tarnowa. Niestety w ograniczonym pierwszym etapie ciąg pieszo - rowerowy kończy się na wysokości szpitala.

Pierwszy etap rozbudowy ulicy Lwowskiej może kosztować około 20 milionów złotych. Tarnów liczy przy tym na dotację ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020.

 

 

 

 

 

(Bartłomiej Maziarz/ko)

10%
90%