|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Gmina Klucze podliczyła wydatki związane z akcją strażaków przy pożarze nielegalnego wysypiska

300 tysięcy złotych - tyle gminę Klucze kosztowała walka z nielegalnym wysypiskiem śmieci. Przypomnijmy, w tej małej miejscowości koło Olkusza prywatna firma składowała 5 tysięcy ton odpadów. Na początku października w magazynie z odpadami wybuchł pożar. Akcja gaśnicza trwała kilka dni. Dogaszanie zakończyło się dopiero w miniony weekend.

Posłuchaj co mówi Ryszard Listwan z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska

fot: Dominika Baraniec

Gmina Klucze podliczyła koszty. Na dezynfekcje i deratyzacje prowadzone od lutego wydano 35 tysięcy złotych, na wyburzenie spalonej hali - 100 tysięcy. Oprócz tego z budżetu gminy zostaną pokryte wynagrodzenia dla strażaków ochotników oraz rachunki za wodę i naprawę uszkodzonego sprzętu.

To jednak nie jest koniec wydatków. "Teraz trzeba zobaczyć czym jest odpad po pożarze. Trzeba też kontynuować usunięcie tego. Nad wykonaniem decyzji będzie czuwało starostwo. To jest niebanalna sprawa. Jest łamana zasada - zanieczyszczający płaci. Zrzuca się odpowiedzialność na samorząd, nie na tego, który do tego dopuścił" - mówi Ryszard Listwan z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska.

Wywóz i utylizacja spalonych odpadów może kosztować nawet ponad milion złotych. 

 

 

 

(Teresa Gut/ko)

0%
0%