|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

ZIKiT podsumowuje 2017 rok: buspasy, maksymalizację i inwestycje

- Rok 2017 był w Krakowie rokiem pieszych - tak uważa dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu Andrzej Mikołajewski. Mowa tu między innymi o zlikwidowaniu miejsc parkingowych, które nie pozostawiały wymaganego miejsca spacerującym krakowianom, budowie nowych chodników, a także o długo oczekiwanym otwarciu naziemnych przejść na placu Bohaterów Getta i na moście Dębnickim. Zeszły rok w ZIKiT to także remonty ważnych ulic, otwarcie nowych buspasów, a także edukacja najmłodszych krakowian.

Posłuchaj rozmowy Grzegorza Krzywaka z dyrektorem ZIKiT-u, Andrzejem Mikołajewskim

Fot. ilustracyjne

Największym wyzwaniem dla ZIKiT-u w 2017 roku było usprawnienie życia pasażerów komunikacji miejskiej, czyli tak zwana maksymalizacja. "Ta maksymalizacja toczyła się przez kilka miesięcy. To spowodowało, że po Krakowie jeździ 50 autobusów i 30 tramwajów więcej. To jest odczuwalne. Teraz obserwujemy jak to się sprawdza. Na razie zarzutów nie ma. Będziemy to utrzymywać" - mówi Andrzej Mikołajewski, dyrektor ZIKiT.

Kolejną ważną kwestią w 2017 roku były buspasy. W końcu w Krakowie pojawiły się specjalne miejsca dla komunikacji miejskiej. Jak podkreśla Mikołajewski, w takim mieście jak Kraków nie ma innego wyjścia. Co więcej, dyrektor ZIKiT-u zdradził, że nie jest to praca skończona.

Inwestycje to ważny element pracy miejskiej spółki. W 2017 roku były te drobne i potrzebne, ale też bardzo duże. Które były najistotniejsze dla mieszkańców? Zdaniem dyrektora ZIKiT-u najważniejszym zadaniem był niewątpliwie remont ulicy Basztowej.

Ubiegły rok obfitował także w działania, które miały poprawić bezpieczeństwo pieszych. "Wszyscy jesteśmy pieszymi. Nawet jak jedziemy samochodem to w końcu z niego wysiadamy. Teraz nacisk kładziemy na synchronizację świateł na skrzyżowaniach, lepsze oznaczanie przejść dla pieszych i poprawę komfortu przemieszczania się po Krakowie. W zeszłym roku wyremontowaliśmy 180 tysięcy metrów kwadratowych chodników i ponad 440 tysięcy metrów kwadratowych dróg. Do tego wróciły dwa ważne przejścia dla pieszych - na placu Bohaterów Getta i pod Jubilatem. To się przekłada na bezpieczeństwo" - podkreśla Andrzej Mikołajewski.

 

 

 

(Grzegorz Krzywak/ko)

61%
39%
WARTO ZOBACZYĆ
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 11

Ja

Niedziela, 18 lutego 2018, 00:00

Maksymalizacja ? Znaczy lepiej ? Nie zgadzam się! Jeżdżą w większości stare wysokie tramwaje ! A np w weekend ok 6 Nie mam czym dojechać na Krakowska do pracy bo 6 Nie jeździ a na 13 trudno się przesiąść z piasków bo albo nie zdążysz albo czekasz 10 min ot super

Odpowiedz

Tomasz

Sobota, 17 lutego 2018, 08:41

@kraa

Podziwiam estetów od siedmiu boleści, którym przesądzają słupki, a nie przeszkadzają zawalone samochodami chodniki. Ślepota czy hipokryzja cwaniaków którym utrudniono bezczelne łamanie prawa?

Odpowiedz

kraa

Piątek, 16 lutego 2018, 10:26

Rokiem słupkozy, kóra niszczy wygląda Krakowa.

Odpowiedz

Smoku

Czwartek, 15 lutego 2018, 18:16

Gibała albo inny niezależny. Byle nie Jacek i nie partie

Odpowiedz

Popiel

Czwartek, 15 lutego 2018, 17:01

Gibała na prezydenta i niech zrobi wreszcie porządek z tymi geniuszami z zikitu

Odpowiedz

ta dajta spokój...

Czwartek, 15 lutego 2018, 14:54

Propaganda sukcesu-Panie Panie myślisz Pan że ludzie są tak głupi??? Maksymalizacja....bez metra to możesz sobie Pan i nazywać to nawet megaultrasonicznokosmiczną rewolucją i tak nic Pan z tym nie zrobisz więcej (dołozysz Pan 10 tramwajów - zakorkujesz torowisko, dołożysz Pan 100 autobusów - to samo-nie mówiąc już o tym, że i tak się czas przejazdu nie zmieni) ...Strefy parkowania - a to to już jest moim zdaniem czyste złodziejstwo nakazujące mieszkańcom płacić dodatkowy haracz po nazwą "płatnych stref parkowania" i rozszerzać je niby na wniosek mieszkańców aż do maksimum czytaj za 2- 3 lata płacić będziemy parkując nawet na Przylasku Rusieckim czy Libertowie...

Odpowiedz

Edi

Czwartek, 15 lutego 2018, 14:18

Majchrowskiego odwolać, ziki zreorganizować gruntownie

Odpowiedz

Czwartek, 15 lutego 2018, 13:25

natomiast dla rowerzystów to był rok stracony. również bezpieczeństwo pieszych się pogarsza - statystyki wypadków coraz gorsze....

Odpowiedz

antyjacek

Czwartek, 15 lutego 2018, 12:40

Rok 2017 jak i wszystkie poprzednie za kadencji Majchrowskiego, jeśli chodzi o wiele sfer, ale przede wszystkim, o kwestie transportu i jakość pracy zikitu - można ocenić tylko na dwóję, albo lepiej PAŁĘ

Odpowiedz

Biwak

Czwartek, 15 lutego 2018, 12:05

Zastanawiam się, jak według Dyrektora Mikołajewskiego nowe strefy ograniczonego ruchu i zmienione strefy płatnego parkowania poprawiły jakość poruszania się pieszych? W końcu podstawową funkcją strefy płatnego parkowania jest zapewnienie rotacji pojazdów, a strefy ograniczonego ruchu - o ile są legalne - mają tak dużo wyjątków, że niewiele się zmienia, no i pamiętać należy, że są wprowadzane w obszarze, gdzie była i jest "strefa zamieszkania", więc pieszy nie doświadcza zbyt wielu zmian w związku z tą organizacją ruchu. Jakoś niezbyt jaskrawo widzę tę zależność, o której mówi Pan Mikołajewski? Czyżby aż tak bardzo drżał o legalność zmian, że przy każdej możliwej okazji doklejał będzie zasługę wprowadzenia tych stref? Czekam, aż przy temacie buspasów pojawi się, że wraz z wprowadzonymi zmianami w SPP i wprowadzeniem stref ograniczonego ruchu, autobusy lepiej i piękniej jeżdżą:) Albo "wyremontowali ileś metrów drogi na Kurdwanowie, co wraz ze strefami ograniczonego ruchu pięknie buduje pozytywny obraz ZIKiT, jako całości". :)

Odpowiedz

z

Czwartek, 15 lutego 2018, 11:34

no i stary rok był ostatnim rokiem Hamarnika w ZIKiT i jego nosowego głosu.

Odpowiedz