„Mamy taką sytuację, że musimy zlepić kilka systemów zamawianych po trzy, cztery razy. Mamy tramwaje, autobusy MPK i autobusy Mobilisa. Akurat ten ostatni deklaruje pełną współpracę. Natomiast, żeby powiedzieć o pełnej integracji, to jest kwestia doposażenia ostatnich sztuk autobusów, czyli 1/3 floty MPK” - tłumaczy w rozmowie z Radiem Kraków dyrektor krakowskiego Zarządu Transportu Publicznego, Łukasz Franek. Jak dodaje, urzędnicy nadal zastanawiają się nad rozwiązaniem przejściowym. Lokalizacje tramwajów i części autobusów można sprawdzać w Internecie oraz na aplikacjach mobilnych.

 

Zobacz także: Na 11 krakowskich przystankach można śledzić w końcu swój tramwaj lub autobus

 

Kody QR zamiast kolejnych elektronicznych tablic z rozkładami jazdy

Kraków rezygnuje też z kolejnych tablic w ramach Systemu Informacji Pasażerskiej. Urządzenia były do tej pory ustawiane głównie przy torowiskach tramwajowych. Jak mówi Łukasz Franek, tablice będą teraz ustawiane sporadycznie, jedynie przy największych węzłach komunikacyjnych. „Żyjemy w czasach, gdzie większość z nas ma smartfony i ma możliwość sprawdzenia w telefonie to samo, o czym informuje nas przystanek. Dlatego będziemy się skupiać na tym, by na dowolnym przystanku, poprzez szybką identyfikację, można było otrzymać informację dotyczącą rozkładu” - mówi dyrektor ZTP.

Chodzi o tak zwane kody QR. Na każdym przystanku miałyby znaleźć się naklejki, które po przeskanowaniu smartfonem odsyłałyby pasażerów do strony, na której mogliby się dowiedzieć, za ile przyjedzie ich autobus lub tramwaj. Nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie to rozwiązanie ma pojawić się na przystankach.

 

 

(Bartłomiej Grzankowski/ek)


Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.