Pikantne gazpacho podawane w kieliszku z warzywnym ratatouille i mozzarellą, filet z pstrąga wędzonego na konfiturze z czerwonej cebuli, pieczona różowa polędwica ułożona na sosie kaparowym z czarnym pieprzem i musem grzybowym, krem z białej czekolady z porzeczkami i kawiorem owocowym, wino, lemoniada rabarbarowa - to tylko część dań, których mogli skorzystać uczestnicy kongresu International Union of Phlebology Meeting Chapter. Ten odbył się pod koniec sierpnia zeszłego roku w Krakowie.
Onet dotarł do urzędowych dokumentów związanych z organizacją tego wydarzenia. Dziennikarze przeanalizowali umowy zawarte między urzędem miasta a prywatną firmą. Okazuje się, że władze miasta zapłaciły za organizację bankietu na otwarcie i zamknięcie kongresu 100 tys. zł. Z tej kwoty 40,5 tys. zł zostało przeznaczone na wynajem ogrodów Muzeum Archeologicznego, gdzie odbyło się kameralne spotkanie. Resztę - 59,5 tys. zł - wydano na jedzenie dla uczestników kongresu.
Jak dowiedział się Onet, z pomysłem wydania publicznych środków na organizację bankietu do władz miasta zwrócili się przedstawiciele prywatnej firmy. Urzędnikom pomysł się spodobał i postanowili podpisać umowę.
Dlaczego miasto zdecydowało się wydać pieniądze i wesprzeć organizację prywatnej imprezy? "Kongres International Union of Phlebology Meeting Chapter to prestiżowe wydarzenie organizowane przez międzynarodowe stowarzyszenie UIP (International Union of Phlebology). Turystyka biznesowa, której najważniejszym elementem są międzynarodowe kongresy stowarzyszeń to strategiczny dla Krakowa sektor gospodarki turystycznej. Jak dowiodły tego badania przeprowadzane przez zespół badawczy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, uczestnik kongresu zostawia w mieście kwotę ok. 2 tys. zł" - możemy przeczytać w odpowiedzi przesłanej przez biuro prasowe Urzędu Miasta Krakowa.
"Kongres UIP 2019 zgromadził w Krakowie 1310 uczestników z 71 krajów z całego świata. Szacunkowy wpływ ekonomiczny tego wydarzenia na gospodarkę miasta to kwota ponad 2,5 mln PLN – pieniądze te trafiły do krakowskich przedsiębiorców (podwykonawcami usług było ponad 50 krakowskich firm) oraz do budżetu miasta w formie podatków. Ekwiwalent promocyjny uzyskany dzięki publikacjom w social mediach (...) oraz przez rekomendacje zadowolonych uczestników jest znacznie większy" - czytamy w piśmie.
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.
Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.