|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Widać już efekty rozbudowy trasy olkuskiej w Modlnicy, w okolicach Giebułtowa

Na skrzyżowaniu krajowej 94 z drogą powiatową – powstało już rondo, które ma mieć dwa pasy. To początek przebudowy tej drogi w kierunku na północ od Krakowa. Trasa jest dobrze znana kierowcom, przejeżdża nią dziennie nawet 25 tysięcy samochodów, w tym prawie 3 tysiące tirów.

posłuchaj mieszkańców

fot: D. Kossakowska

Korki ustawiają się tam codziennie, tradycyjnie o poranku i w godzinach popołudniowego szczytu..
Jeszcze 5 lat temu natężenie ruchu na trasie olkuskiej, przy wjeździe do Krakowa – było o prawie 30 procent mniejsze… Teraz sytuacja się zmieniła, nie tylko dlatego, że przybywa aut. Wielu krakowian wyprowadza się za miasto. Dla przykładu gmina Wielka Wieś jest na czele małopolskich gmin, w której regularnie wzrasta liczba mieszkańców.  
M. in. na terenie tej gminy rozbudowywana jest krajowa dk 94.

Realizowane jest rondo dwupasmowe na skrzyżowaniu z drogą powiatową, która prowadzi w kierunku Giebułtowa. Od grudnia polowa tego ronda jest juz użykowana, a prace postępują na drugiej stronie - mówi Iwona Mikrut- Purchla z małopolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Teraz montowane są tam ekrany akustyczne i oświetlenie. Budowana jest też kanalizacja. Ta część inwestycji ma być gotowa w maju.

Tu sie zaczynały korki, bo tu był skręt z głownej drogi wąskim zjazdem i rondo było długo oczekiwane. Trzeba było wyburzyc kilka budynków i uciazliwośc tego miejsca dla mieszkanców jest duża - mówi wójt gminy Wielka Wieś – Krzysztof Wołos.


Co na to sami mieszkańcy? Uważają, że rozbudowa i remont drogi są potrzebne. Ich zdaniem jednak to niewiele zmieni, bo nie odciąży Krakowa. Potrzebna jest północna obwodnica.

Jeśli chodzi o kolejne etapy przebudowy 94, to tak: na terenie Modlnicy powstaną jeszcze dwa ronda. Na skrzyżowaniu z ulicą Jurajską i ulicą Wierzbową. Jezdnia będzie miała tam po dwa pasy w każdym kierunku.

To nie wszystko – na przestrzeni najbliższych lat są zaplanowane kolejne remonty trasy olkuskiej.

Będzie rozbudowa na odcuinku ponad 4 kilometrów z dwiema dwupasmowymi jezdniami, wzmocnioną nawierzchnią, przebudowanymi 6 skrzyżowaniami, przebudową przejść podziemnych i budową chodników i dróg rowerowych - mówi Iwona Mikrut-Purchla z generalnej dyrekcji. To jednak dopiero za 3 lata. Podobnie jak rozbudowa dk 94 na trasie Jerzmanowice-Giebułtów.
Nieco wcześniej, ale tylko trochę wcześniej – bo za dwa lata - prace zaczną się na odcinku Zederman-Jerzmanowice. Tam przebudowane będą skrzyżowania i chodniki. Drogowcy wymienią też nawierzchnię.

 

Dominika Kossakowska/bp

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres opinie@radiokrakow.pl

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

60%
40%