Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK zaznaczył w czwartek, że nowy wiadukt ułatwi komunikację kierowcom i pieszym, zwiększy poziom bezpieczeństwa i zapewni sprawny przejazd pociągów na linii E30.

Dzięki nowemu wiaduktowi kolejowemu samochody poruszające się ruchliwą ul. Rydla przejadą pod torami kolejowymi. Wcześniej musiały one w tym miejscu pokonywać przejazd kolejowo-drogowy krzyżujący się z sześcioma torami.

Nowy obiekt ma 111 m długości i 4,6 m wysokości. Kierowcy pojadą jezdnią o dwóch pasach ruchu, po 3,5 m każdy. Piesi przejdą zaś dwoma oświetlonymi chodnikami o szerokości 2 m. Chodniki są ok. 2 m wyżej niż jezdnia, co ułatwi przechodzenie na drugą stronę torów i znacznie poprawi bezpieczeństwo.

Budowa wiaduktu na ul. Rydla jest jednym z elementów dużej modernizacji linii kolejowej E30 łączącej Kraków i Katowice. Jest ona współfinansowana ze środków unijnych w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł.

Na modernizowanej trasie powstaje 10 nowych wiaduktów w miejscach przejazdów kolejowo-drogowych, a 24 są gruntownie przebudowywane. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie przyspieszą na tej linii do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

 

 

(PAP/ew)