Problem dotyczy na przykład tych, którzy wykupili roczne abonamenty, ale z powodu likwidacji wypożyczalni nie będą w stanie ich wykorzystać. Spora grupa osób chce wycofać pieniądze już teraz. Jak mówią, choć oficjalnie wypożyczalnia ma działać jeszcze dwa tygodnie, to znalezienie stacji, z której można wypożyczyć miejski jednoślad, graniczy z cudem.

Operator systemu Wavelo odmawia zwrotu pieniędzy. Przedstawiciele firmy tłumaczą, że wypożyczalnia działa, a rowerów jest mniej, jak w każdym zimowym sezonie. Zapewniają, że operatorzy rozliczą się z klientami, ale po Nowym Roku, kiedy umowa z władzami Krakowa formalnie wygaśnie.

W sprawę zaangażował się miejski radny Łukasz Gibała z klubu Kraków dla Mieszkańców, który postanowił interweniować w sprawie niezadowolonych użytkowników. "Ci ludzie zaczęli pisać do Wavelo, ale byli zbywani. Niektórzy dostali odpowiedź, że zwrotu nie będzie, gdyż byłoby to rozwiązanie umowy z winy klienta. Napisałem do Wavelo. Dostałem zbywającą odpowiedź, że dopiero po 1 stycznia zacznie się proces refundacji środków, że wtedy można rozmawiać o szczegółach. Zdenerwowałem się i napisałem do Jacka Majchrowskiego. Miasto powinno nacisnąć Wavelo. Nie może być tak, że zostawimy mieszkańców na lodzie" - mówi.

Władze miasta rozkładają ręce. - Niestety my jako miasto w tym momencie nie mamy już żadnej formy nacisku na koncesjonariusza, żeby zmusić go, żeby zwracał te środki wcześniej, kiedy mieszkańcy zgłaszają taką potrzebę - mówi Marcin Wójcik z Zarządu Transportu Publicznego. Wyjaśnia, że zapisy regulaminu Wavelo są jednoznaczne. - Wpłacając pieniądze do Wavelo, akceptowaliśmy jako użytkownicy regulamin. I byliśmy świadomi tego, że to są nasze środki do wykorzystania w systemie.

Operator systemu Wavelo tłumaczy, że pieniądze w styczniu - po zakończeniu działalności - dostaną tylko ci klienci, którzy wykupili abonamenty na 2020 rok. Aby odzyskać nadpłacone pieniądze, klienci systemu Wavelo będą musieli wtedy zwrócić się w tej sprawie do Biura Obsługi Klienta.

- Każda osoba, która się zgłosi do naszego call center i poda dane z numerem konta, proporcjonalnie do niewykorzystanego okresu, dostanie pieniądze. Dlaczego nie zwracamy za grudzień? Każdy użytkownik podpisywał umowę na użytkowanie rowerów. Jednym z punktów umowy jest, że w trakcie działania systemu, środki wpłacone na konto użytkownika nie podlegają zwrotowi - mówi Albert Wójtowicz, dyrektor operacyjny systemu Wavelo.

Przypomnijmy, po Nowym Roku charakterystycznie niebiesko-żółte jednoślady znikają z Krakowa. Właściciel Wavelo - firma BikeU - rozwiązała przed czasem 5-letnią umowę z władzami Krakowa. Powodem rozstania okazały się komercyjne wypożyczalnie hulajnóg elektrycznych, które znacznie zmniejszyły zainteresowanie rowerami.


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

 

 

 

(Joanna Orszulak/ko)