|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Torowisko do Bronowic czeka generalny remont. Niebawem otwarcie przetargu

Na ten remont od lat czekają mieszkańcy Bronowic, narażeni na awarie pasażerowie krakowskiego MPK, a także motorniczowie tramwajów, którzy narzekają na fatalny stan torowiska. Już za tydzień, 27 marca krakowski Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu otworzy przetarg na kompleksowy remont ulic Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej. Przebudowane będzie nie tylko torowisko. Na jezdnię trafi nowy asfalt, będzie też coś dla rowerzystów.

Posłuchaj materiału Jakuba Kusego

Fot. EW

"To bardzo ważny odcinek ze względu na podróże tramwajami. Mieszkańcy Bronowic i Bronowic Małych najwygodniej i najszybciej do centrum miasta dostaną się tramwajem, nie ma tam równolegle poprowadzonej linii autobusowej. W przypadku awarii staramy się uruchamiać zastępczą komunikację autobusową, ale ta w żaden sposób nie zapewni ciągu komunikacyjnego tramwajowego" - przekonuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK w Krakowie.

Torowisko zostanie wymienione, pojawią się też przystanki wiedeńskie. "Nowe przystanki wiedeńskie powstaną pod Biprostalem, przy placu Inwalidów, na ul. Urzędniczej. Z kolei przystanek przy klubie sportowym Wawel zostanie przeniesiony na ul. Podchorążych - to jego historyczna lokalizacja, o którą upominali się radni i mieszkańcy" - wyjaśnia Magdalena Wasiak z ZIKiT-u. A jak dodaje Michał Pyclik z ZIKiTu, nowo zamontowane szyny będą mniej podatne na pęknięcia, a specjalne maty zminimalizują drgania, które powodują przejeżdżające tramwaje.

Remont stworzy okazję do odnowienia torowiska także na ul. Karmelickiej. "I tak tramwaje nie będą tam jeździły. To najlepszy moment, by to zrobić, chcemy znaleźć na to środki" - podkreśla Michał Pyclik.

Przedstawiciele ZIKiT-u zapewniają, że tramwaje wrócą na swoje trasy po dziesięciu miesiącach, jednak utrudnienia dla kierowców i pieszych mogą potrwać dwa miesiące dłużej.

 

 

(Jakub Kusy/ew)

86%
14%
WARTO ZOBACZYĆ
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 7

gość

Piątek, 23 marca 2018, 11:08

Podpowiadam pracownikom ZIKITu, że na przystanku "Urzędnicza" są już po obydwu stronach przystanki wiedeńskie, zresztą od nie tak dawna, czy będą więc wyburzane, a na ich miejsce powstaną nowe na nowej nawierzchni? To jakiś absurd! A przystanek przy KS Wawel? Chodzi pewnie o przystanek "Głowackiego"? Jaki sens jest jego przenoszenia na Podchorążych skoro poprzedni przystanek (Uniwersytet Pedagogiczny) będzie zaledwie 300-350 m wcześniej?! Teraz przystanek służy mieszkańcom bloków po obydwu stronach początku Bronowickiej, a na Podchorążych ma być dogodny dla klientów wulkanizacji??!

Odpowiedz

Podstacja

Czwartek, 22 marca 2018, 21:49

Czy zostanie coś zrobione z zasilaniem (podstacja), czy nadal co 4 dni tramwaje będą stawać (lub jeździć bez klimy lub ogrzewania) bo brakuje prądu?

Odpowiedz

dlaczego to musi tyle trwać?

Czwartek, 22 marca 2018, 15:18

To będzie rok paraliżu komunikacyjnego północno-zachodniego Krakowa gorszy od modernizacji linii kolejowej. Warunki przetargu powinny poza ceną uwzględnić czas wykonania remontu.

Odpowiedz

jędrek

Czwartek, 22 marca 2018, 15:08

nie wymagajcie za wiele, budżetówka to teraz armia dyrektorów, vice, kierowników, zastępców, rzeczników, biur prasowych, sekretarek, pełnomocników. Przeżera to całą pulę pieniędzy, a potem przetargi są na śmieciowe kwoty i przychodzi na takie tylko firma z 2 pracownikami, z których jeden po miesiącu się zwalnia (bo poważne firmy nie będą za takie ochłapy robić) i remont trwa latami. Póki budżetówka nie przejdzie terapii wstrząsowej i nie zredukuje się tego o 95% biurkowych, to z roku na rok będzie coraz gorzej. Zamiast armii biurwy schorowane miasto powinno mieć na etacie ekipę 30 fizycznych od stałego remontu torowisk i oni by realizowali sukcesywnie te remonty miejskich torowisk - byłby z nich przynajmniej pożytek dla społeczeństwa, ale gdzie tam... lepiej utrzymywać bezproduktywne biurka. A dziś na wymianę 5m chodnika trzeba przetarg, bo w budżetówce są sami z dwiema lewymi rączkami.

Odpowiedz

norma

Czwartek, 22 marca 2018, 14:48

@Krakowianin

dokładnie o to samo chcę zapytać, pamiętam ten remont i nie rozumiem dlaczego nie można zrobić raz a porządnie!

Odpowiedz

tarnowianin

Czwartek, 22 marca 2018, 14:34

@Krakowianin

W Tarnowie wiadukty remontuje się kilka laty i końca nie widać, główną ulicę w mieście również remontują od kilku lat, więc z szacunkiem, ale nie narzekajcie:)

Odpowiedz

Krakowianin

Czwartek, 22 marca 2018, 13:16

W 1997 wykonano remont całego ciągu (od Teatru Bagatela do Bronowic Małych - wtedy Nowych) wraz z dwoma pętlami w ciągu kilku miesięcy. Teraz o wiele krótszy fragment w ciągu roku (!). Brawo ZiKIT!!!

Odpowiedz