Monitorowanie ruchu tramwajów umożliwia system TTSS, elektroniczna mapa Krakowa pokazująca, gdzie w danej chwili znajdują się tramwaje, na których liniach są opóźnienia, a które składy muszą jeździć objazdami – mówi Maciej Mikulski z działu nadzoru transportu – System umożliwia zdalne wykonywanie czynności, które kiedyś wymagały wyjścia na miasto. System przydaje się zwłaszcza w momencie zatrzymania lub awarii, bo dzięki niemu można na bieżąco dostosować kursowanie pojazdów do sytuacji. System generuje też wiele raportów ułatwiających planowanie kolejnych rozwiązań w komunikacji miejskiej.

Dzięki systemowi można również na bieżąco informować pasażerów o wszelkich zmianach w kursowaniu pojazdów poprzez tablice informacji pasażerskiej oraz nasze media społecznościowe - dodaje Mikulski.

Centrum odbiera również telefony od mieszkańców Krakowa. Dotyczą one najróżniejszych spraw związanych z komunikacją miejską. Zdarzają się osoby proszące o korektę rozkładu jazdy danej linii czy zmiany tras. Telefonów jest szczególnie dużo po każdej remarszrutyzacji. Dzięki nim ZIKiT wie również, jakie są oczekiwania i potrzeby mieszkańców. Zdarzają się też telefony z podziękowaniami.

Całodobowy numer interwencyjny do Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu to 12 616 75 55.

 

Mateusz Żmija/wm