|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Rozpoczynają się prace przy wiadukcie na Miodowej

Prace przy zabytkowym wiadukcie kolejowym przy Hali Targowej w Krakowie trwają już od dawna. Teraz rozpoczynają się prace przy zabytkowym obiekcie na ulicy Miodowej. Wszystko w ramach modernizacji trasy kolejowej E30.

Posłuchaj materiału Tomasza Bździkota

Wizualizacja wiaduktu na Miodowej po zakończeniu remontu

- Ten wiadukt jednak nie będzie rozbudowywany i zostanie zostawiony w prawie niezmienionej formie - przekonuje Piotr Hamarnik z PKP – W jego rejonie będzie się kończyć estakada, która będzie się ciągnąć od ul. Grzegórzeckiej do Miodowej. To będzie druga estakada oprócz tej budowanej pomiędzy ul. Kopernika a Grzegórzecką. Zabytkowy wiadukt na Miodowej będzie otoczony nowymi elementami estakady, a za nim rozpoczynał się będzie nowy nasyp, który będzie prowadził tory aż do Wisły.

- Bazując na naszych doświadczeniach – dodaje Piotr Hamarnik – możemy skorygować nasze pierwotne plany, które mówiły o dużo dłuższych czasach zamknięć przejazdów dla samochodów. Pierwsze zamknięcia pojawią się dopiero 19 marca i potrwają około pięciu miesięcy. Zmian w organizacji ruchu nie da się uniknąć, ale staramy się tak zgrywać je ze sobą, by konsekwencje były jak najmniejsze.

- Tak będzie na rozbudowywanym wiadukcie na ul. Grzegórzeckiej. Pierwsze elementy nowej konstrukcji już widać, powstała m.in. pierwsza nawa, która kończy się murowanym sklepieniem wykonanym przy pomocy specjalnych szalunków. Teraz trzeba je usunąć, dlatego przez dwa weekendowe dni nie będą tędy kursowały tramwaje.

- Będzie uruchomiona zastępcza linia autobusowa 719 – mówi Michał Pyclik z ZIKiT-u – Ta linia będzie się pojawiała tam, gdzie nie mogą przejechać tramwaje. Będzie kursować jak samochody, a więc będzie miała trasę niesymetryczną.

- To kolejna inwestycja, która kolej realizuje na terenie miasta – dodaje Michał Pyclik – Wypracowaliśmy już schemat wzajemnego się informowania. Nie blokujemy tych inwestycji, bo są one miastu potrzebne, pozwolą uruchomić kolej aglomeracyjną, co odciąży sieć drogową.

Koszt modernizacji trasy kolejowej E30 to prawie miliard złotych. Prace mają zakończyć się w 2020 roku.

 

Tomasz Bździkot/wm

88%
12%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 0