- Niestety Państwowa Straż Pożarna nie bierze udziału w uzgadnianiu tego typu projektów zagospodarowania przestrzennego. Jak chodzi o utrudnienia dla prowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych, jeżeli taka informacja zostanie sporządzona, to wtedy możemy zwrócić się z prośbą o usunięcie takiej przeszkody - mówi kapitan Bartłomiej Rosiek z Komendy Miejskiej Straży Pożarnej w Krakowie.
Kolorystyka i kształt znacznie wyróżniają się na tle zabytkowego deptaka i kamienic. To z kolei zdecydowanie nie podoba się krakowianom. "Sam wygląd jest dość surowy i odstaje od charakteru miejsca. Wystarczy spojrzeć na barierki wokół Plant. To nie wygląda ładnie" - oceniają w rozmowie z reporterką Radia Kraków mieszkańcy.
Miejscy urzędnicy zapewniają jednak, że operator miejskiego roweru konsultował wygląd stacji z plastykiem miejskim. "Ogólne zasady były uzgadnianie. Teraz firma BikeU rozmawia z plastykiem, są dogrywane szczegółowe wytyczne. Kolorystyka instalacji związanych z komunikacją i transportem publicznym jest utrzymywana w kolorze biało-szarym i tu też tak będzie" - tłumaczy Jan Machowski z UMK.
Nowe stacje rowerowe pojawiły się w 15 miejscach, między innymi także na placu Wszystkich Świętych i w okolicy Dworca Głównego. W październiku ma pojawić się 100 nowych jednośladów.
(Joanna Orszulak/ko)