|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Kraków: Koniec z szyldozą. Od 1 lipca wchodzi w życie uchwała krajobrazowa

Od 1 lipca w Krakowie wchodzą w życie zapisy uchwały krajobrazowej. Precyzuje ona zasady umieszczania na terenie miasta m.in. słupów ogłoszeniowych, billboardów i reklam wielkopowierzchniowych oraz grodzenia osiedli mieszkaniowych.

Fot. Archiwum, Marek Lasyk

Do nowych zasad muszą się zastosować wszyscy, którzy chcą umieścić reklamy w przestrzeni miejskiej. Istniejące już tablice i urządzenia reklamowe, które nie spełniają wymogów, muszą być usunięte lub zmienione w ciągu dwóch lat.

"W niektórych miejscach Krakowa można dostać oczopląsu na widok banerów i reklam, których jest bardzo dużo i często są ustawiane nawet w sposób zagrażający bezpieczeństwu. Ta uchwała ma doprowadzić do uporządkowania reklam w przestrzeni publicznej" – powiedział PAP kierownik Biura Prasowego w Urzędzie Miasta Krakowa Dariusz Nowak. "Uchwała zakazuje grodzenia osiedli z blokami wielorodzinnymi" - dodał.

Zgodnie z uchwałą Kraków został podzielony na trzy strefy, a strefa trzecia dodatkowo na trzy podobszary – Stare Miasto, Nową Hutę i Śródmieście, gdzie ze względu na zabudowę zabytkową obowiązują bardziej rygorystyczne przepisy. Wyróżniono także ulice wlotowe oraz tereny towarzyszące obiektom usługowym.

Precyzyjnie określono, jakie nośniki reklamowe - banery, billboardy, słupy ogłoszeniowe, wolnostojące tablice reklamowe - mogą być umieszczane w poszczególnych strefach, ich wielkość, materiały, z których są wykonane, odległość od skrzyżowań, w jakiej mogą być one ustawiane.

W Krakowie dopuszczalne będzie stosowanie billboardów o wielkości 12 lub 18 m kw.

Wielkopowierzchniowe banery reklamowe – obecnie często przesłaniające całe elewacje frontowe budynków będą mogły wisieć na rusztowaniach w czasie prowadzenia robót budowlanych, przy czym powierzchnia reklamy nie może przekraczać połowy powierzchni baneru; reszta może stanowić odzwierciedlenie elewacji remontowanego obiektu. Takie reklamy będą mogły wisieć nie dłużej niż przez 12 miesięcy i nie częściej, niż co siedem lat.

Możliwe będzie umieszczanie banerów reklamowych związanych z przedsięwzięciami plenerowymi np. festiwalami czy koncertami, ale wyłącznie w miejscu organizacji tego wydarzenia, na czas jego trwania nie dłuższy niż 30 dni oraz na czas montażu (trzy dni robocze) i demontażu (jeden dzień).

W katalogu dopuszczonych nośników reklamowych wymieniono także słupy plakatowo-reklamowe tzw. okrąglaki, panele reklamowe, murale reklamowe, totemy, pylony, wolnostojące tablice reklamowe lub wolnostojące urządzenia reklamowe o pow. do 5 m kw.

Każdy nośnik reklamowy wymaga złożenia wniosku o zamiarze jego zainstalowania albo o pozwolenie na budowę, które rozpatruje Wydział Architektury i Urbanistyki.

Twórcy uchwały krajobrazowej uregulowali zasady stawiania ogrodzeń. Zakazuje ona grodzenia osiedli, chyba że jest to element odizolowania ogródka przydomowego. Te regulacje będą stosowane wobec nowych budynków wielorodzinnych, a nie tych, które już są. W uchwale znalazły się także zapisy dotyczące wysokości, rodzaju oraz kolorystyki materiałów użytych w obiektach tzw. małej architektury.

Zapisy uchwały są bardzo szczegółowe, dlatego Wydział Planowania Przestrzennego UMK przygotował ulotkę dostępną, także w wersji elektronicznej.

 

(PAP/sp)

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres opinie@radiokrakow.pl

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

 

95%
5%