|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Kraków i Katowice wymieniły się doświadczeniami rowerowymi

W Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie katowicki oficer rowerowy Paweł Sucheta spotkał się ze swoim krakowskim odpowiednikiem - Marcinem Wójcikiem. Jak mówi Paweł Sucheta, Kraków pod względem infrastruktury rowerowej jest bardziej rozwinięty niż Katowice. "To sprawia, że możemy podejrzeć niektóre rozwiązania i zastosować je u siebie. Możemy też także uniknąć błędów, które Kraków popełnił" - dodaje.

Posłuchaj o rozmowie oficerów rowerowych z Katowic i Krakowa

Fot. M. Skowronek

Kraków wcześniej niż Katowice zaczął przygodę z rowerami i rowerzystami. Dlatego stolica Małopolski popełniła już swoje błędy. "Dzięki temu my możemy przyspieszyć te procesy, doganianie czołówki. Na południu Wrocław i Kraków to są miejsca, na których możemy się wzorować. My patrzymy na infrastrukturę rowerową, dopuszczenie ruchu drogowego w zurbanizowanej tkance miejskiej, gdzie nie ma możliwości na szersze rozwiązania. Zastanawiamy się nad szerszym dopuszczeniem ruchu na kontrapasach. W Katowicach takie rozwiązania już są, ale to jest testowane" - mówi Paweł Sucheta, oficer rowerowy z Katowic.

Jak zaznacza, Katowice będą obserwowały system roweru miejskiego w Krakowie. Zdaniem Suchety, krakowski rower miejski jest nowatorskim rozwiązaniem. "W Krakowie są rowery miejskie IV generacji. My mamy III generacji" - dodaje.

Kraków jednak też może się czegoś nauczyć od Katowic. "Na Śląsku mocno podchodzimy do dialogu społecznego. W Katowicach przy Urzędzie Miasta działa grupa społeczników zrzeszona w zespół rowerowy. Słuchamy ich potrzeb i staramy się dostosować do nich. Chcemy jak najmocniej zaspokajać ich potrzeby" - podkreśla Sucheta.

- U nas faktycznie w posiedzenaich strona społeczna nie bierze udziału. Jednak publikujemy na stronie internetowej wszystkie dokumenty. Zbierane są opinie ludzi. Nie zawsze są to aktywiści rowerowi. Inne osoby wyrażają tam też swoje poglądy. Potem jest to omawiane na posiedzeniach zespołu - mówi Marcin Wójcik, oficer rowerowy z Krakowa.

 

 

 

 

(Tomasz Bździkot/ko)

67%
33%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 3

krakus

Czwartek, 27 września 2018, 17:41

W Krakowie stosuje się kombinację znaków C16+T22 "chodnik dla rowerów" (niestety nielegalnie i wojewoda już kazał usunąć to dziadostwo). Kraków nie musi inwestować w rowery, bo miasto jest stworzone pod samochody. Może to i dobrze i należy się cieszyć... A jak jest w Katowicach?

Huop

Czwartek, 27 września 2018, 17:34

Krakoskie rozwiązania rowerowe wzorowane są na Sosnowcu i jest to budowa około 6 km nowych dróg dla rowerów w przypadkowych miejscach w skali roku. Ze Śląska mają blisko do Sosnowca i tam mogą podglądać rozwiązania. Po co jechać kawał drogi do Krakowa?

Poniedziałek, 22 stycznia 2018, 10:49

A czy w Katowicach też wszędzie wciska się rowerzystów pod prąd prosto pod maskę samochodu?