|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Kolejne niebezpieczne przejście dla pieszych w Krakowie z nowymi rozwiązaniami

Chodzi o ulicę Armii Krajowej koło charakterystycznych trzech biurowców. W ostatnich latach często dochodziło tam do potrąceń pieszych. ZIKiT wspólnie z policja zwęził jezdnię tuż przed pasami tak, aby kierowcy zmuszeni byli bardziej uważać.

posłuchaj

fot: M. Skowronek

Węższa jezdnia sprawia, że kierowca zastanawia się, czy się zmieści - wyjaśnia policja. Pieszym ten pomysł się podoba. "Dobrze. Tutaj rzadko ktoś się zatrzymywał. Ja tutaj pracowałam. Wypadków było bardzo dużo" - mówią piesi.

- Kierujący, zbliżając się do przejścia, będą zmuszeni tym zwężeniem jezdni do zwolnienia. To ma taki aspekt psychologiczny, żeby wymóc na nich pewne zachowania. Chodzi przede wszystkim o zwolnienie - mówi Waldemar Marcinkowski z krakowskiej drogówki.

Podobne rozwiązanie działa już w innej części Armii Krajowej, przy skrzyżowaniu z Balicką. Zwężenia mają się pojawić także w kolejnych miejscach - na przykład na ulicy Conrada i Bulwarowej w Nowej Hucie.

 

 

 

(Maciej Skowronek/ko)

73%
27%
WARTO ZOBACZYĆ
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 11

halka

Sobota, 23 czerwca 2018, 17:48

Dramat. W ogole zarzad drog miejskich w warszawie zrobil fajna akcje uswiadamiajaca ile pieszych ginie na drogach. i co mozemy zrobic, zeby temu zapobiec. warto sprawdzic

Odpowiedz

Mm

Czwartek, 21 czerwca 2018, 11:12

Gratulacje! Teraz nawet nieda się odbić w jaką kolwiek stronę, gdy ktoś sie zagapi, lub wbiegnie albo cokolwiek innego sie stanie na pasach. Dla mnie jest to rozwiązanie idiotyczne bo przede wszystkim jeszcze bardziej niebezpieczne dla pieszego. Kierowca niema żadnego pola manewru... Za takie idiotyzmy twórcy powinni byc karani i to srogo.

Odpowiedz

Marcin

Czwartek, 21 czerwca 2018, 09:15

@M

Nieprawda, tam nie da się przejść z oczami w komórce z obawy o własne życie, bo samochody tak pędzą.

Odpowiedz

Marcin

Czwartek, 21 czerwca 2018, 09:13

To szeroka ulica o sporym ruchu i spowalnianie tego ruchu przez tego rodzaju rozwiązania to nie jest najlepszy pomysł. Przejście podziemne albo kładka nad jezdnią z windami dla niepełnosprawnych byłaby lepsza (chociaż w naszym kraju w miastach zbyt często publiczne windy na zewnątrz albo korytarze podziemne są zasikiwane przez huliganów a z kolei sprzątanie takich miejsc nie jest jakąś mocną stroną właścicieli)

Odpowiedz

agar...

Środa, 20 czerwca 2018, 23:29

To może lepiej byłoby te słupki zagęścić i postawić w poprzek ulicy? Toby dopiero fajnie auta zwalniały. A tak poważnie to przecież są przepisy drogowe, są znaki drogowe i są zasady, trzeba je po prostu egzekwować. Wszyscy policjanci siedzą w biurach? Nie ma patroli w mieście? Paranoja.

Odpowiedz

Środa, 20 czerwca 2018, 22:26

Takie same ograniczenia przed wtargnięciem przez pieszego także powinny być zastosowane

Odpowiedz

Środa, 20 czerwca 2018, 22:03

Zamiast świateł znów głupoty urzędników zikitu wraz z przemądrzałkiem frankiem.

Odpowiedz

Racjonalnie

Środa, 20 czerwca 2018, 21:43

@M

Nie jest to prawda. Najczestsza przyczyna potracen na ulicach dwupasmowych jest wyprzedzanie samochodu, ktory sie zatrzymuje, aby puscic pieszego. Kierowca, ktory wyprzedza nie widzi pieszego, ktory przechodzi przed zatrzymanym pojazdem i zaczyna hamowac w ostatniej chwili majac juz pieszego praktycznie na masce. To sa niestety najczesciej potracenia smiertelne, bo predkosc przy zderzeniu jest z reguly powyzej 50 km/h - pieszy nie ma wtedy zadnych szans. Polecam poogladac kanal Polskie Drogi na YT - otwiera oczy.

Odpowiedz

M

Środa, 20 czerwca 2018, 18:52

Potrącenia, bo tam ludzie nie patrzą jak chodza, każdy z oczami w komórce w słuchawkach na uszach.

Odpowiedz

Marcin

Środa, 20 czerwca 2018, 17:57

Jedyne co zmusza kierowców do zwalniania to fotoradar. Jak jest ograniczenie do 70 to zwalniają do 60

Odpowiedz

Xyz

Środa, 20 czerwca 2018, 17:34

Z jednej strony dobrze, żepoprawia się bezpieczeństwo na tym przejściu, z drugiej strony to bardzo źle, że dopiero takimi środkami daje się uzyskać efekt, który powinien być wywołany przez sam znak D-6.

Odpowiedz