Jak tłumaczą urzędnicy, kary są dotkliwe, bo remont Krakowskiej był nie tylko jedną z kluczowych inwestycji w mieście. Ponadto prace oznaczały także konieczność wprowadzenia tymczasowej organizacji wyłączającej z ruchu samochodowego i tramwajowego na wiele miesięcy tę kluczową dla komunikacji ulicę.

Zgodnie z wyliczeniami Zarządu Dróg Miasta Krakowa, firma Trakcja powinna zapłacić prawie 30 milionów złotych, ale umowa z wykonawcą pozwala jedynie na naliczenie kar wysokości 30 procent kontraktu. Dlatego też firma będzie musiała zapłacić ostatecznie 28 milionów złotych.

Prace rozpoczęły się wiosną 2019 roku i miały się zakończyć w ciągu 12 miesięcy, ale ich koniec znacznie opóźnił się m.in. z powodu odkryć archeologicznych u zbiegu ulic Dietla i Krakowskiej, konieczności przeprowadzenia badań i wykonania dodatkowych prac. Inwestycja została oddana dopiero ma początku lutego 2021.

W ramach inwestycji przebudowane zostało torowisko tramwajowe wraz z układem drogowym, chodnikami i infrastrukturą techniczną oraz węzeł rozjazdowy tramwajów u zbiegu ulic Krakowskiej, Dietla i Stradomskiej. Dodatkowo przebudowana została ul. Dietla na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej. Pracami objęty był również most Piłsudskiego.

Przebudowa tej ulicy kosztowała ok. 94 mln zł i była częściowo dofinansowana ze środków Funduszu Spójności UE.


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

 

 

 

Joanna Orszulak/PAP/ko