"To są na pewno dobre wiadomości... zarówno pod kątem naszych motorniczych jak i pasażerów, którzy korzystają z komunikacji tramwajowej" - mówi Marek Gancarczyk, rzecznik MPK w Krakowie. "Myślę też, że z efektów tego remontu będą zadowoleni mieszkańcy. Bardzo pilnego remontu wymaga węzeł na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej, Stradomskiej i Dietla. To niezwykle istotny węzeł. Proszę zwrócić uwagę jak wiele tramwajów kursuje tym odcinkiem" - dodaje.

"Kilka dni temu pojawił się pomysł remontu ul. Bieńczyckiej, a to w związku z tym, że deweloper dostał pozwolenie na przebudowę wjazdu i wyjazdu na swoje osiedle jak i propozycję wydłużenia peronów tak, aby przejście dla mieszańców pobliskiego osiedla było bezpieczne"- mówi Magdalena Wasiak z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. "Chodzi o odcinek między rondami Czyżyńskim a Kocmyrzowskim. Sto metrów torowiska. Pierwsze prace mogłyby się tam rozpocząć 1 kwietnia ale ze względu na Święta Wielkanocne zapewne rozpoczną się dopiero po nich" - dodaje. 

Zdaniem Michała Pyclika z ZIKiT-u, to największa akcja dotycząca modernizacji krakowskich torowisk.  Jak dodaje, w najbliższym czasie rozstrzygnięty będzie również przetarg na projekt przebudowy torowiska w ciągu ulic Zwierzynieckiej i Kościuszki. W kolejce jest także kompleksowa przebudowa ulicy Starowiślnej, będącej jedną z kluczowych dla ruchu tramwajowego na Starym Mieście. Niemal gotowe jest też torowisko wzdłuż ulicy Igołomskiej, które czeka na zakończenie prac związanych z przebudową tej nowohuckiej ulicy.

(Jakub Kusy/mt)