- Uwzględniliśmy pewne postulaty. Budujemy dodatkowe obiekty, likwidujemy przejazdy w poziomie szyn. Budujemy też drogi zbiorcze. Przez to wprowadzamy zmiany w rozwiązaniach, które na dzisiaj mamy przygotowane. Musimy też zmienić decyzję środowiskową - mówi Mateusz Wanat, dyrektor regionu południowego Centrum Realizacji Inwestycji w PKP Polskie Linie Kolejowe.

Na razie PKP PLK prowadza prace projektowe. "Obecnie w terenie realizowane są prace geologiczne. W całości planujemy je zakończyć w trzecim kwartale tego roku. Dla dwóch odcinków, które planujemy realizować w pierwszej kolejności, dokumentacja będzie w marcu tego roku" - zapowiada Krystyna Obajtek-Zajdel, zastępca dyrektora regionu do spraw projektów unijnych PKP PLK.

Chodzi o odcinek z Chabówki do Rabki oraz z Nowego Sącza do Klęczan. Te mają być gotowe w 2024 roku. Cała inwestycja, czyli nowa linia z Podłęża do Szczyrzyc i Tymbarku oraz modernizacja linii z Chabówki do Nowego Sącza ma się zakończyć trzy lata później. Koszt to około siedmiu miliardów złotych. 


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

 

 

 

(Tomasz Bździkot/ko)