|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Tynieckie Recitale Organowe

Na koncerty w ramach tegorocznej edycji wydarzenia zapraszamy 12 i 26 lipca oraz 9 i 23 sierpnia o godz. 16.00.

Tynieckie Recitale Organowe wpisały się już na stałe w wakacyjny kalendarz krakowskich melomanów oraz wielu gości, więc nie może ich zabraknąć i w tym roku! W letnie niedziele, we wspaniałych wnętrzach liczącego kilkaset lat Opactwa Benedyktynów w Tyńcu zabrzmią najwspanialsze utwory muzyki klasycznej w wykonaniu polskich wirtuozów organów.
Na koncerty w ramach tegorocznej edycji wydarzenia zapraszamy 12 i 26 lipca oraz 9 i 23 sierpnia,
o godz. 16.00.

Cykl wakacyjnych koncertów organowych w Opactwie Benedyktynów w Tyńcu jest organizowany od 1971 r. W ramach wydarzenia prezentowana jest muzyka organowa z różnych epok – od renesansu, po współczesność. Podczas koncertów wirtuozom organów towarzyszą również artyści innych specjalności: kameraliści, wokaliści oraz chóry.

Tegoroczne Tynieckie Recitale Organowe – pod kierownictwem artystycznym Piotra Czarakcziewa – będą już 46. edycją imprezy. W programie znalazły się cztery koncerty – 12 i 26 lipca
oraz 9 i 23 sierpnia, o godz. 16.00. Na organach zagrają: Jakub Woszczalski, Daniel Strządała, Andrzej Chorosiński oraz Dariusz Bakowski-Kois. Towarzyszyć im będą: Blanka Dembosz-Tondera (sopran), Gabriel Niedziela (gitara), Michał Chorosiński (recytacje) oraz Krakowski Kwintet Harfowy: Amelia Lewandowska-Wojtuch (flet), Adrian Nowak (harfa), Maria Garstecka (skrzypce), Paulina Bargieł (altówka), Paweł Czarakcziew (wiolonczela).

Bilety na każdy z recitali, w cenie 30 zł – normalny i 20 zł – ulgowy oraz zniżkowy dla posiadaczy karty Podgórze w Kulturze lub Karty Seniora CKP, można kupić online, osobiście w Centrum Kultury Podgórza (ul. Sokolska 13, Punkt Informacyjny, parter) lub bezpośrednio przed każdym z recitali (przy wejściu do kościoła).

Wszystkie koncerty w ramach Tynieckich Recitali Organowych XLVI będę organizowane
z zachowaniem reżimu sanitarnego – zgodnie z wytycznymi w zakresie bezpieczeństwa i higieny ustalonymi przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla wydarzeń kulturalnych.

Organizatorami Tynieckich Recitali Organowych XLVI są Centrum Kultury Podgórza i Opactwo Benedyktynów w Tyńcu. Partnerem wydarzenia jest Dzielnica VIII Dębniki.

Patroni medialni: TVP 3 Kraków, Telewizja.Krakow.pl, Radio Kraków, dwutygodnik miejski „KRAKÓW.PL“, Magiczny Kraków – Oficjalny Serwis Miasta Krakowa.

Przemysław Walaszczyk

Rzecznik Prasowy

Kierownik Działu Marketingu i PR

Centrum Kultury Podgórza


TYNIECKIE RECITALE ORGANOWE ROK XLVI | PROGRAM

12 lipca 2020, godz. 16.00

JAKUB WOSZCZALSKI organy

Blanka Dembosz-Tondera sopran

Program:

1. Johann Sebastian Bach (16851750)

Toccata, adagio i fuga C-dur BWV 564

2. Antonin Dvořák (18411904)

z cyklu Pieśni biblijne op. 99 (wersja na sopran i organy):

III. Slyš, ó Bože, slyš modlitbu mou

IV. Hospodin jest můj pastýř

V. Bože! Bože! Píseň novou

3. Felix Mendelssohn-Bartholdy (18091847)

Sonata c-moll op. 65 nr 2:

Grave – Adagio – Allegro maestoso e vivaceFuga: Allegro moderato

4. Hugo Distler (19081942)

Drei geistliche Konzerte op. 17 (wersja na sopran i organy):
Es ist ein köstlich Ding
Freut euch in dem Herrn
Lieben Brüder, schicket euch in die Zeit

5. Maurice Duruflé (19021986)

Choral varié sur le theme du 'Veni Creator' op. 4

26 lipca 2020, godz. 16.00

DANIEL STRZĄDAŁA organy

Gabriel Niedziela gitara

Program:

1. Nicolaus Bruhns (16651697)

Praeludium in e (wielkie)

2. Johann Sebastian Bach (16851750)

Koncert C-dur BWV 594 (na podstawie Concerto D-dur „Grosso Mogul" RV 208 Antonio Vivaldiego): [Allegro] – Recitativo. Adagio – Allegro

3. Gabriel Niedziela (*1987)

Solo – sceny

4. Daniel Strządała (*1995)

Trittico gregoriano (improwizacja)

5. Albert Renaud (18551924)

Toccata d-moll op. 108 nr 1

9 sierpnia 2020, godz. 16.00

100. rocznica urodzin św. Jana Pawła II

ANDRZEJ CHOROSIŃSKI organy

Michał Chorosiński recytacje

Program:

1. Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Koncert a-moll BWV 593 (na podstawie Concerto a-moll op. 3 nr 8 RV 522 Antonio Vivaldiego): [Allegro] – Adagio – Allegro

2. Fryderyk Chopin (18101849)

Nokturn f-moll op. 55 nr 1

Słowa św. Jana Pawła II

3. Fryderyk Chopin (18101849)

Etiuda cis-moll op. 25 nr 7

Słowa św. Jana Pawła II

4. Fryderyk Chopin (18101849)

Nokturn Es-dur op. 9 nr 2

Słowa św. Jana Pawła II

5. Mieczysław Surzyński (18661924)

Elegia fis-moll op. 30 nr 2

Toccata fis-moll z op. 36

23 sierpnia 2020, godz. 16.00

DARIUSZ BĄKOWSKI-KOIS organy

Krakowski Kwintet Harfowy

Amelia Lewandowska-Wojtuch (flet)

Adrian Nowak (harfa)

Maria Garstecka (skrzypce)

Paulina Bargieł (altówka)

Paweł Czarakcziew (wiolonczela)

Program:

1. Roque da Conceição (XVII/XVIII)

Batalha Famoza de 6° tom

2. Johann Sebastian Bach (16851750)

O Mensch, bewein’ dein’ Sünde gross BWV 622

3. José de Torres y Martínez Bravo (16701738)

Batalla de 5° tono

4. Jean Cras (1879-1932)

Quintette

5. Ferenc Liszt (1811-1886)

Ich hatte viel Bekümmernis (wg kantaty BWV 21)

6. Louis Vierne (18701937)

Prélude funèbre op. 4

Sortie op. 30 nr 6

7. Dariusz Bąkowski-Kois (*1973)

Toccata in g <la Folie d’Espagne>

 

TYNIECKIE RECITALE ORGANOWE ROK XLVI | WYKONAWCY

JAKUB WOSZCZALSKI urodzony w 1995 r. w Krakowie. Zdobywca nagród i wyróżnień w konkursach solowych i kameralnych – m.in. I nagrody oraz wyróżnienia za najlepsze wykonanie utworów Johanna Sebastiana Bacha w konkursie organowym w Krasnobrodzie w 2013 r., wyróżnienia
w Ogólnopolskim Bachowskim Konkursie Organowym w Krakowie w 2015 r., I nagrody i dalszych wyróżnień w I Konkursie Muzyki Organowej i Organowo-Kameralnej w Mielcu w 2016 r. (duo organowe), wyróżnienia w VI Akademickim Konkursie Organowym Romuald Sroczyński
in memoriam w Poznaniu w 2018 r.

Ukończył z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia im. Władysława Żeleńskiego oraz Akademię Muzyczną w Krakowie, pod kierunkiem prof. dr. hab. Andrzeja Białki. W ramach programu ERASMUS+ studiował w Musikhochschule Lübeck w klasie organów prof. Arvida Gasta. Brał udział
w kursach mistrzowskich prowadzonych przez krajowych i zagranicznych pedagogów – m.in. Juliana Gembalskiego, Józefa Serafina, Thierry'ego Escaicha, Hansa Fagiusa, Lorenzo Ghielmiego oraz Gerharda Gnanna.

Koncertował jako solista i kameralista podczas festiwali w Polsce – m.in. w ramach Festiwalu Organowego Młodych w Sejnach, Międzynarodowego Letniego Festiwalu Muzycznego w Jastrzębiej Górze a także we Francji, Niemczech i na Litwie. Występował również jako akompaniator oraz jako członek orkiestry i kameralista w licznych zespołach (m.in. z Filharmonią Krakowską). Był pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym pierwszej edycji Festiwalu Muzyki Organowej
i Kameralnej w Wieliczce (2017). W 2018 r nagrał utwór solowy i kameralny na płytę „Młodzi organiści w koncertach u Świętego Marcina”.

Od 2019 r. prowadzi klasę organów w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej II stopnia im. ks. Kardynała Franciszka Macharskiego w Krakowie. Pełni także funkcję organisty liturgicznego.

 

DANIEL STRZĄDAŁA urodzony w 1995 r., absolwent Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, w klasie organów prof. Witolda Zabornego (2019, dyplom z wyróżnieniem), a także dwóch szkół muzycznych w Bielsku-Białej: Diecezjalnej Szkoły Organistowskiej II stopnia (2011, klasa organów) i Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. S. Moniuszki (2014, klasa klawesynu).

Koncertuje w kraju i za granicą jako instrumentalista (organista i klawesynista), improwizator oraz kameralista. Swoje zainteresowania rozszerzył także o dyrygenturę i kompozycję. Zdobył szereg nagród w ramach ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów organowych i klawesynowych (m. in. w Katowicach, Rumi, Moskwie, Opawie (Czechy), Dudelange (Luksemburg),
‘s-Hertogenbosch (Holandia), a także konkursów kompozytorskich i z zakresu teorii muzyki. Współpracował z wieloma zespołami, m. in. NOSPR, Orkiestrą Symfoniczną i Chórem Filharmonii Śląskiej, Silesian Chamber Players, Chórem Resonans con tutti z Zabrza i Akademickim Zespołem Muzycznym Politechniki Śląskiej w Gliwicach.

Za swoje osiągnięcia artystyczne otrzymał dwukrotnie stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stypendium Prezesa Rady Ministrów, a także dwukrotnie Stypendium Rady Miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach. Został uhonorowany Nagrodą Burmistrza Czechowic-Dziedzic za szczególne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury.

Od 2019 r. pracuje jako asystent w Katedrze Organów i Muzyki Kościelnej w macierzystej Akademii Muzycznej w Katowicach. Ponadto pełni funkcję organisty w kościele św. Józefa w rodzinnym Zabrzegu. Jest także dyrygentem Chóru św. Józefa w Zabrzegu, z którym nagrał sześć płyt. W 2012 r. nagrał solową płytę „Impresje organowe w dekanacie czechowickim”. Od 2018 r. jest członkiem Diecezjalnej Komisji Muzyki Sakralnej diecezji bielsko-żywieckiej.

 

ANDRZEJ CHOROSIŃSKI studia w warszawskiej Akademii Muzycznej ukończył z wyróżnieniem
w 1972 r., organy i kompozycję w roku 1974. W 1972 r. otrzymał I nagrodę w konkursie improwizacji organowej w Kilonii (Niemcy). Był finalistą konkursów improwizacji w Haarlem (1973)
i Norymberdze (1978).

Koncertował niemal we wszystkich krajach Europy, a także w Izraelu, USA, Kanadzie, Australii , Korei Południowej i Japonii. Występował w tak renomowanych miejscach jak m.in.: Filharmonia Narodowa w Warszawie, Koncerthuset w Sztokholmie, Sala im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie, Katedra Notre Dame w Paryżu, King’s College Chapell w Cambridge, Katedra w Coventry, Aula im. Pawła VI w Watykanie, Katedra św. Patryka w Nowym  Jorku, czy Town Hall w Adelajdzie.

Dokonał licznych nagrań radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Nagrał też ponad 20 płyt LP
i CD dla polskich i niemieckich firm fonograficznych. W roku 2003 Związek Producentów Audio-Video przyznał tytuł „Podwójnej Platynowej Płyty” płycie CD nagranej w Bazylice w Licheniu.

W latach 19931999 pełnił funkcję rektora Akademii Muzycznej im F. Chopina w Warszawie.

W roku 2008 otrzymał tytuł Doktora Honoris Causa w Keimyung University w Południowej Korei.

Jest autorem licznych projektów w zakresie budownictwa organowego w Polsce (Bazylika
w Licheniu, Kościół Wszystkich Świętych w Warszawie, sala Opery i Filharmonii Podlaskiej
w Białymstoku), jak również w Niemczech, Kanadzie i Japonii.

Wraz z organistą Watykanu uczestniczył, w oprawie muzycznej uroczystości kanonizacyjnych papieży Jana Pawła II i Jana XXIII na placu św. Piotra w Rzymie, 27 kwietnia 2014 r.

W 2019 obchodził jubileusz 50-lecia działalności koncertowej od pierwszego koncertu w ramach światowego festiwalu Jeunesse Musical i występu w Genewie w 1979 r., zagrał ponad 1500 recitali.

 

DARIUSZ BĄKOWSKI-KOIS ukończył studia historyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim (1997) oraz Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie organów prof. Józefa Serafina (2000, dyplom
z wyróżnieniem). Specjalizację w zakresie wykonawstwa francuskiej neoromantycznej symfoniki organowej odbył w ramach studiów podyplomowych w Akademii Muzycznej im. F. Chopina
w Warszawie, pod kierunkiem kwal. II st. Magdaleny Czajki (2002/2003). Studia podyplomowe (2003/2004) kontynuował w Konserwatorium Wiedeńskim (obecnie: Privatuniversität Wien),
w klasie organów Thomasa Schmögnera (także na Wydziale Muzyki Dawnej, z zakresu gry na klawesynie, klawikordzie oraz pianoforte).

Prowadzi aktywną działalność artystyczną w kraju i za granicą. Koncertował we Francji, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Belgii, Norwegii, Szwecji, Estonii, Włoszech, Rosji, Chinach, Meksyku,
a także w Brazylii. Występował z recitalami w tak prestiżowych miejscach jak: (Archi) katedra
św. Piotra w Trewirze, Katedra NMP w Antwerpii, Katedra św. Bawona w Gandawie, Katedra
św. Salwatora w Brugii, Katedra św. Marcina w Utrechcie, Grote of Sint-Laurenskerk Rotterdam, Katedra św. Bawona w Haarlem, Grote Kerk NMP w Bredzie, Katedra NMP w Tallinnie, Archikatedra NMP w Moskwie, czy Narodowe Centrum Sztuki (NCPA) w Pekinie. W latach 2001-2007 ściśle współpracował z zespołem Capella Cracoviensis, realizując w ramach licznych koncertów partie solowe, a także organo obbligato, czy basso continuo. Był jurorem międzynarodowych konkursów organowych w Rumi i Łodzi oraz licznych konkursów ogólnopolskich.

Od 1999 r. jest pracownikiem Katedry Organów Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2002 r. doktoryzował się na Wydziale Historycznym UJ (praca doktorska z zakresu historii mentalności szlachty polskiej początków XVIII wieku). W 2006 r. uzyskał stopień doktora habilitowanego
z zakresu instrumentalistyki (praca habilitacyjna poświęcona zagadnieniom wykonawstwa iberyjskiej muzyki organowej XVII stulecia), zaś w 2013 r. otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych. W 2014 r. ukończył na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu studia podyplomowe Master of Business Administration – Zarządzanie Szkołą Wyższą. W kadencji władz Uczelni 2012-2016 pełnił funkcję Prorektora ds. dydaktyki i rozwoju kadry Akademii Muzycznej
w Krakowie, od 2016 r. jest Kierownikiem Katedry Organów swej macierzystej uczelni.

BLANKA DEMBOSZ-TONDERA urodzona w Krakowie. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Jagiellońskim (2002 r.) oraz śpiew solowy na Akademii Muzycznej w Poznaniu, w klasie prof. Ewy Wdowickiej (2009 r.). Podczas studiów powołała do życia Międzywydziałowe Koło Naukowe Muzyki Dawnej.

Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich pod kierunkiem m.in. prof. Charlotte Lehmann i prof. Roberta Nakonecznego. Jest laureatką III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Iuventus Canti 2009 (Vrable, Słowacja).

Posiada w repertuarze muzykę różnych epok, od baroku po utwory współczesne. Wraz z gambistą Kazimierzem Pyzikiem, wykonuje zapomnianą muzykę polskiego baroku, a z wiolonczelistą Łukaszem Laxym, pieśni protestantów polskich doby renesansu. Dokonuje prawykonań utworów polskich kompozytorów oraz polskich prawykonań dzieł kompozytorów zagranicznych. Dla Blanki Dembosz - Tondery utwory komponowali i komponują: Katarzyna Taborowska, Paulina Załubska, Ewa Fabiańska-Jelińska, Katarzyna Kwiecień-Długosz, Martyna Kosecka, Jerzy Fryderyk Wojciechowski, Mateusz Ryczek, Patryk Lichota, Michał Ossowski, Michał Pawełek, Rafał Zapała, Ryszard Lubieniecki oraz Krzysztof Gawlas. Występowała z zespołem muzyki improwizowanej KakofoNIKT.

Brała udział m.in. w 41. i 47.Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna”, w 11., 13. i 17. Festiwalu Muzyki Pasyjnej i Paschalnej w Poznaniu, w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Improwizowanej FRIV w Poznaniu, w festiwalu Sound Screen Festival
w Bydgoszczy, w 28. i 30. Międzynarodowym Festiwalu Kompozytorów Krakowskich, III Krakowskim Festiwalu Akordeonowym oraz Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, z upodobaniem promując polską muzykę nową, w szczególności współczesną muzykę elektroniczną i improwizowaną.

Jest założycielką Kolegium Muzyki Ewangelickiej , w którym śpiewa i którym kieruje. Jest też autorką scenariusza i reżyserką koncertu „Po drugiej stronie Lete” (premiera podczas Festiwalu Muzyki Pasyjnej i Paschalnej 2013), dyrektorką artystyczną, pomysłodawczynią Festiwalu Głosu „Nagłos(y)” (Kraków 2017) oraz inicjatorką i współtwórczynią ogólnopolskich warsztatów „Muzyka współczesna da się lubić!” w PSM II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie w 2013 r., podczas których prowadziła kurs wokalny poświęcony muzyce wokalno-instrumentalnej Witolda Lutosławskiego. Jako nauczycielka śpiewu realizowała program Rady Królewskich Szkół Muzycznych ABRSM oraz brytyjski program Rockschool.

Prowadzi aktywną działalność pedagogiczną (kursy śpiewu „Kobiecy głos ma głos!”, „Głos ma głos!”, „Głos i elektronika”) w Krakowie (Centrum Kultury Dworek Białoprądnicki, Klub Kultury Chełm, Klub Kultury Wola) oraz w Poznaniu (Now Music. Nowowiejski School of Music), gdzie pracuje
z seniorkami, dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi według swojej autorskiej metody.

 

GABRIEL NIEDZIELA – gitarzysta jazzowy, absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach. Laureat wielu prestiżowych, międzynarodowych konkursów jazzowych, m.in. Międzynarodowego Konkursu Gitarowego im. Jarka Śmietany (I miejsce w 2017 r., nagroda specjalna w 2015 r.), Novum Jazz Festival w Łomży (II miejsce, 2013 r.), V Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej
w Katowicach (wyróżnienie, 2010 r.), Mistrzowskiego Konkursu Gitarzystów Jazzowych
w Warszawie „Guitar City” (II miejsce, 2007 r.).

Od wielu lat prowadzi swój autorski kwintet. Jest regularnie zapraszany do grup prowadzonych przez czołowych muzyków polskiej sceny jazzowej. Koncertuje m.in. z takimi zespołami jak: Michał Urbaniak Band, Joachim Mencel Quintet, Jacek Kochan Quartet, Szymon Łukowski LSND Quartet, Jacek Niedziela — Bassville Trio, Piotr Schmidt Gabriel Niedziela Duo, Generation Next. W 2014 r. był członkiem międzynarodowego projektu podczas Kavkaz Jazz Festival w Tbilisi. W 2016 r.
w ramach projektu „Europe Meets Asia in Jazz” koncertował w Wietnamie wraz z sekstetem Michaela Schiefela.

Występował na największych festiwalach jazzowych w Polsce, spośród których można wymienić: Jazz Jamboree (Warszawa), Jazz nad Odrą (Wrocław), Bielska Zadymka Jazzowa (Bielsko-Biała), Summer Jazz Festiwal (Kraków), Jazz i Okolice (Katowice), Silesian Jazz Meeting (Rybnik), Od Nowa Jazz Festival (Toruń), Hanza Jazz Festival (Koszalin), Jazz w Ruinach (Gliwice).

Poza działalnością koncertową zajmuje się również pedagogiką. W latach 2011–2013 był wykładowcą klasy gitary w Instytucie Muzyki na Uniwersytecie Zielonogórskim. Od 2016 roku prowadzi klasę gitary jazzowej oraz zespoły w Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Bronisława Rutkowskiego w Krakowie.

KRAKOWSKI KWINTET HARFOWY – zespół tworzony przez młodych absolwentów najlepszych europejskich uczelni muzycznych: flecistkę Amelię Lewandowską-Wojtuch, harfistę Adriana Nowaka, skrzypaczkę Marię Garstecką, altowiolistkę Paulinę Bargieł i wiolonczelistę Pawła Czarakcziewa. Za sprawą wspólnej inicjatywy członkowie kwintetu dzielą się pasją koncertując na scenach w Polsce i za granicą, odnosząc również sukcesy w konkursach międzynarodowych
(II nagroda na VII Iberian Contest of Chamber Music with Harp w Madrycie w 2019 r.).

Krakowski Kwintet Harfowy, jako jedyny w Polsce profesjonalny zespół kameralny o tym nietypowym składzie, promuje muzykę kameralną stworzoną dla legendarnego Quintette Instrumental de Paris. Formację charakteryzuje miękkość interpretacji francuskiej (cyt. Isabelle Perrin) oraz pełnia i różnorodność brzmienia, dorównująca orkiestrze symfonicznej (cyt. Margit Anna Suss).

Zasadniczą część repertuaru grupy stanowią utwory z końca XIX i pierwszej połowy XX wieku,
w szczególności wywodzące się z francuskiego impresjonizmu. Oprócz kompozycji autorstwa m.in. Roussela, Crasa czy Tourniera, w programie kwintetu pojawiają się dzieła polskich kompozytorów takich jak Aleksander Tansman. Artyści. Nie ograniczając się do wykonawstwa muzyki impresjonistycznej, grupa stale poszerza repertuar o nowe pozycje, tworząc autorskie aranżacje utworów kameralnych i orkiestrowych oraz angażując się w projekty wykraczające poza ramy szeroko pojętej muzyki klasycznej. Zimą 2019 r. ukazała się debiutancka płyta zespołu „Świątecznie”, zawierająca nietuzinkowe aranżacje kolęd i pastorałek.

 

0%
0%