|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Oko i „MuFo” zamiast „mhf” – czyli nowe logo Muzeum Fotografii

MuFo – skrót od Muzeum Fotografii i grafika oka – to nowe logo Muzeum Fotografii w Krakowie, funkcjonującego wcześniej głównie pod nazwą Muzeum Historii Fotografii. We wtorek instytucja zaprezentowała identyfikację wizualną.

fot: Marek Lasyk

Jak dotąd w obiegowym użyciu funkcjonowała przede nazwa Muzeum Historii Fotografii w Krakowie, której logotypem był skrót „mhf” na tle pomarańczowego koła. W 2016 r. Muzeum zawarło w swoim statucie zapis o dopuszczeniu do powszechnego użycia krótszej nazwy instytucji – czyli Muzeum Fotografii. To właśnie skrót od tej krótszej nazwy instytucja ma w nowym logo. Oprócz zapisu „MuFo” na nową identyfikację placówki składa się także symbol graficzny oka.

„W związku z dobiegającym końcem remontu naszej siedziby przy ul. Józefitów, chcielibyśmy, aby do użycia wszedł nowy znak identyfikujący muzeum. Taka zmiana wizualna jest potrzebna (...) Szczególnie zależy nam na przyciągnięciu uwagi młodych ludzi, bo wiemy, że kiedyś nastąpi zmiana pokoleniowa” – powiedział na konferencji prasowej we wtorek dyrektor Muzeum Fotografii Marek Świca.

Logotyp z napisem „mhf” na tle pomarańczowego koła funkcjonował od początku XXI w. Logo z napisem „MuFo” i symbolem oka wejdzie do powszechnego użycia placówki jeszcze przed wakacjami.

Nowy znak rozpoznawczy Muzeum Fotografii został wyłoniony w drodze konkursu, do którego zgłosiło się ok. 170 pracowni. Konkurs wygrała Magdalena Burdzyńska ze Studia Podpunkt.

„Zależało mi, aby znak był silny i czytelny” – zaznaczyła autorka zwycięskiej wizualizacji. Wyjaśniając symbol oka wskazała, że oko łączy wszystkie hasła związane z patrzeniem (np. obiektyw, widzenie), jakie sobie wypisała, przystępując do pracy nad projektem. Magdalena Burdzyńska podkreśliła, że chciała też, aby wizualizacja była „przyjemna”, a tym samym zapadała w pamięci także najmłodszym zwiedzającym muzeum.

Prezentacja nowego logotypu nastąpiła w dawnej zabytkowej strzelnicy Józefa Piłsudskiego na Woli Justowskiej. Muzeum Fotografii dzierżawi ten obiekt od Zarządu Infrastruktury Sportowej (ZIS, miejski zarządca obiektu) w związku z trwającym od początku 2018 r. remontem głównej siedziby Muzeum przy ul. Józefitów, ale – jak zdradził we wtorek dyrektor Muzeum – strzelnica prawdopodobnie na stałe stanie się siedzibą muzealnego oddziału. Rozmowy na ten temat Muzeum będzie prowadziło z ZIS w najbliższych dniach.

Oddział Muzeum Historii Fotografii rozpoczął działalność w strzelnicy Piłsudskiego we wrześniu 2018 r. Wcześniej Muzeum było zamknięte z powodu modernizacji dotychczasowej siedziby przy ul. Józefitów (powstają tu nowoczesne magazyny i pracownie konserwatorskie) oraz w związku z budową nowej przestrzeni wystawienniczej MHF przy ul. Rakowickiej.

Obecnie w strzelnicy zwiedzający mogą oglądać wystawę stałą poświęconą portretom. Organizowane są tam również zajęcia dla młodzieży, działa restauracja.

Do czasu zakończenia obu inwestycji placówka przechowuje swoje zbiory - ponad 70 tys. obiektów: zdjęć, dokumentów, kliszy, aparatów fotograficznych, kamer - w magazynach Muzeum Śląskiego.

 

 

 

 

(PAP/ko)

100%
0%