W wydarzeniu biorą udział muzycy grupy perkusyjnej Orkiestry Filharmonii Krakowskiej oraz perkusiści współpracujący z instytucją. Wystąpią: Andrzej Kaczmarczyk, Leszek Żurek, Paweł Mielcarek, Adam Wygoda, Karolina Zielińska, Aneta Puławska, Karolina Ładoś, Adam Stępniowski, Cezary Łagan i Paweł Chmielewski; całość poprowadzi Ryszard Haba – pierwszy kotlista Orkiestry Filharmonii Krakowskiej, założyciel zespołu perkusyjnego Haba Percussion Group i pomysłodawca „Spotkań z muzyką perkusyjną", realizowanych w Filharmonii Krakowskiej od ponad dekady.
Koncert otworzą Trzy utwory w dawnym stylu, oryginalnie napisane na kwintet smyczkowy, tym razem jednak zaprezentowane w niezwykłej obsadzie: trzech kompletów dzwonków orkiestrowych, wibrafonu i pięciooktawowej marimby (aranżacja Ryszarda Haby). Pieśń Cherubinów Pendereckiego, pierwotnie przeznaczona na chór mieszany, wykonana zaś będzie na gongach birmańskich i jawajskich, dzwonkach symfonicznych, marimbach, wibrafonach oraz krotalach. W sumie dwanaście głosów ludzkich zastąpionych zostało 12 perkusyjnymi instrumentami melodycznymi. - Na uwagę zasługuje brzmienie gongu jawajskiego w skali subkontra (F) oraz niezwykle rzadkie brzmienie dzwonków orkiestrowych w skali 3,5 oktawy! Do wykonania tego utworu zaprosiłem do podstawowego składu dodatkowo sześciu perkusistów krakowskich – mówi Ryszard Haba,autor aranżacji utworu.
Trzeci z prezentowanych utworów, Capriccio per Tubaphone e strumenti percussione, skomponowane zostało przez Ryszarda Habę pod wpływem muzyki Krzysztofa Pendereckiego oraz wymyślonego przez niego nowego instrumentu – tubafonu. Instrument ten, po raz pierwszy w historii muzyki wykorzystany został przez Pendereckiego w Siedmiu bramach Jerozolimy. W Capriccio poza tubafonami mojej konstrukcji (HABA-PERCUSSION), pojawią się też tubafony z membranami (również mojego pomysłu i wykonania). Pod wpływem pandemii koronawirusa postanowiłem użyć ogromnych chińskich bębnów i wielu azjatyckich instrumentów, takich jak: atarigane, china cymbals A2, tam-tamy z Wu-Han oraz wielu innych. Capriccio zawiera dużą kadencję graną jednocześnie na dwóch kompletach tubafonów” – wspominał kompozytor utworu.