Szkoły niekoedukacyjne czyli prowadzące nauczanie zróżnicowane – osobne dla dziewcząt, a osobne dla chłopców – zyskują coraz więcej zwolenników. Nie tylko szkoły podstawowe, ale także gimnazja i licea tworzone są na całym świecie, ale i w Polsce.

Chłopcy inaczej niż dziewczyny odbierają bodźce słuchowe i wzrokowe. Do dziewczynek należy mówić ciszej, a do chłopców bardziej zdecydowanie. Równie inna temperatura pomieszczenia jest dla nich odpowiednia.

O warunkach nauki, które odpowiadają potrzebom płci i o edukacji zróżnicowanej rozmawiamy w Radiu Kraków. Gośćmi programu są dr Iwona Wiśniewska, psycholog dziecięca, która była uczennicą liceum żeńskiego; dr Alicja Kmietowicz-Synowiec, psycholog; dr Stanisław Kowal, kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie - ojciec dzieci, które są uczniami szkoły jednopłciowej.

CAŁOŚĆ ROZMOWY