Część powierzchni oka zajmuje plamka żółtka – to miejsce na siatkówce, gdzie znajduje się najwięcej receptorów wzroku. Jej uszkodzenie może powodować zniekształcenie widzenia, obniżenie ostrości wzroku lub zaburzenie odbioru barw.

W czasie, gdy możliwości spotkań i kontaktów są ograniczone, a sposoby poznawania przez nas świata i komunikacji uległy zmianie i zniekształceniu, zapraszamy na cykl spotkań, podczas których będziemy rozmawiać o uważności w fotografii.

W trakcie warsztatów, skupionych wokół konkretnych problemów, zaproszeni przez nas fotografowie i fotografki podzielą się doświadczeniem, przemyśleniami, wątpliwościami. Wskażą tropy poszukiwań sposobów ujęcia tematów, które podejmują w swojej twórczości, opowiedzą o swoich metodach pracy.

Spotkania będą próbą odejścia od klasycznej, hierarchicznej relacji, w której prowadzący dyktuje sensy i znaczenia. Stawiamy na możliwość wspólnego uczenia się za pomocą wymiany doświadczeń i współtworzenia narracji spotkań.

Hasło czerwcowych spotkań: FOTOGRAFIA - działanie długoterminowe.

Od 10 czerwca w trzy kolejne czwartki zapraszamy na serię trzech spotkań warsztatowych, poświęconych pracy fotografów/ek nad projektami długofalowymi. W trakcie rozmów z uczestnikami i uczestniczkami zaproszeni goście opowiedzą o pomysłach, które dojrzewały razem z nimi, spełnianiu początkowych założeń i ich porzucaniu i o tym, jak upływ czasu kształtuje ostateczny efekt pracy.

Porozmawiamy o różnych powodach prowadzenia projektów długoterminowych oraz o sposobach pracy nad nimi. Czy w takich działaniach fotografowie/ki zawsze mają wyznaczony efekt końcowy, do którego konsekwentnie dążą? Czy częściej „nie widzą końca” czy „zbliżają się do światełka w tunelu”? Czy każdy długoterminowy projekt to projekt skończony i czy jego porzucenie to porażka autora?

Przez trzy i pół roku Dyba i Adam Lachowie podróżowali po całym kraju realizując wspólnie długoterminowy projekt fotograficzny opowiadający o współczesnej Polsce. Efektem ich pracy jest album Rewizje, nominowany m.in. do tytułu książki roku 2020 przez Aperture Foundantion i Paris Photo.

 

Dyba Lach – dokumentalistka, autorka posługująca się różnymi mediami, Reżyseruje i koordynuje wydarzenia artystyczne, spektakle, koncerty, projekty kulturalne, filmy. Absolwentka PWSFTiT w Łodzi na Wydziale Organizacji Sztuki Filmowej oraz Fotografii Prasowej w Instytucie Dziennikarstwa UW. Współautorka książek fotograficznych: Stigma, nagrodzonej w konkursie International Photography Awards i wybranej publikacją roku 2014 w Konkursie im. Beaty Pawlak Fundacji Batorego oraz Rewizje. Słuchaczka Szkoły Ekopoetyki Julii Fiedorczuk i Filipa Springera.

Adam Lach – dokumentalista, twórca wizualny. Publikuje w „The New York Times”, „Le Monde”, „The Guardian”, „GEO”, „Newsweek”. Laureat wielu konkursów fotografii, w tym POYi, IPA, Grand Press Photo. Autor książek fotograficznych: Stigma, nagrodzonej w konkursie IPA; Neverland, wybranej do autorskiej kolekcji photobooków Martina Parra prezentowanych w Tate Gallery oraz Rewizje. Jego fotografia zatytułowana Wolność została ogłoszona Ikoną Trzydziestolecia w międzynarodowym konkursie Press Club Polska. Jego prace prezentowano m.in. w Paryżu na festiwalu La Quatriéme Image, na Biennale w Pradze, na Uniwersytecie Harvarda w Cambridge.

 

Ważne informacje:

• Zajęcia przeznaczone są dla młodzieży licealnej oraz osób dorosłych.

• Czas trwania: ok. 2 godz.

• Cena: 30 zł za jedno spotkanie lub 80 zł za 3 spotkania (cały cykl tematyczny)

• Liczba miejsc w grupie: 15 osób (o udziale decyduje kolejność zgłoszeń)

• Warsztaty odbywają się w formule online na platformie Cisco Webex.

• Zapisując się prosimy o podanie w tytule maila tytułu oraz daty interesujących Państwa warsztatów.

• Zapisani na warsztaty uczestnicy otrzymają na podany nam adres mailowy:

- nr konta bankowego, na które należy dokonać opłaty;

- link, przy pomocy którego będzie można dołączyć do warsztatów;

- instrukcję logowania.

• Informacje i zapisy: [email protected].

• W przypadku nieobecności na warsztatach online nie ma możliwości odrabiania zajęć w innym terminie.

• Informujemy, że w razie rezygnacji z udziału w warsztacie online bilety zakupione przez Internet nie podlegają zwrotowi.