Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

PKP Kraków-Płaszów: Jak spisuje się tymczasowy dworzec?

  • Kraków
  • date_range Wtorek, 2015.03.10 06:11 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 07:54 )
Remont drugiej co do wielkości stacji kolejowej w Krakowie idzie pełną parą, co jednocześnie oznacza trudności dla pasażerów. Od początku tygodnia muszą oni korzystać z tymczasowego dworca, zlokalizowanego przy przejściu podziemnym na perony. Choć "dworzec" to za dużo powiedziane. To po prostu plastikowy kontener, ale za to całkiem przyzwoity w środku.

Tymczasowy dworzec w Płaszowie. fot: Maciej Skowronek

Wyremontowane dworce kolejowe w Małopolsce

Robotnicy ruszyli z pracami wewnątrz budynku i musieli go zamknąć. Tak już będzie do końca modernizacji, czyli co najmniej do grudnia. Podróżni korzystają z pomieszczenia 10 na 10 metrów. Na szczęście w Płaszowie nie ma ich tylu, co na Dworcu Głównym. Jedni nie widzą większego problemu, inni narzekają na złe oznakowanie. "Widziałem tymczasowe dworce o wiele gorzej zorganizowane. Tu jest ciepło, miło i schludnie - mówią jedni. "Dworzec tymczasowy to jest masakra - odpowiadają inni - Jest tam oznaczenie kierunku do kas, ale na samym baraku też powinno być jakieś oznaczenie, bo to wygląda jak jakaś toaleta."

Rzeczywiście, przydałoby się więcej oznaczeń, bo kontener jest nieco schowany na rozgrzebanym placu budowy i trudno go zauważyć. Na szczęście w okolicy dyżurują pracownicy PKP w żółtych kamizelkach i kierują gdzie trzeba. Będą tam codziennie do końca tygodnia. Więc może większość pasażerów zdąży się przyzwyczaić.

fot: Maciej Skowronek

Następne Zakopane?

Dworzec w Płaszowie to kolejna tego typu inwestycja, mająca na celu... ocieplenie wizerunku kolei. Równocześnie remontowany jest zabytkowy i nieczynny od kilku lat dworzec w Wieliczce (tu prace mają się zakończyć wiosną przyszłego roku). Do tej pory udało się odnowić dworce w Krakowie (Główny), Tarnowie, Nowym Sączu, a także w Bochni, Brzesku, Krzeszowicach i Rabce Zdroju. "To jednak nie koniec inwestycji w tym zakresie" - zapowiadają kolejarze.

"Sen z powiek spędza nam przede wszystki dworzec w Zakopanem. Finalizujemy negocjacje z władzami Zakopanego i wkrótce chcemy ruszyć z przebudową tego ważnego i zabytkowego obiektu, tak żeby w końcu w pełni służył mieszkańcom i wyglądał tak jak trzeba" - mówi w rozmowie z Radiem Kraków Jarosław Bator z zarządu PKP. Remont ma ruszyć jeszcze w tym roku.

Miechów, Muszyna, Oświęcim...?

Potrzeb i planów jest znacznie więcej. Najlepiej byłoby, aby wszystkie dworce w Małopolsce doczekały się modernizacji. To jednak pewnie nie będzie możliwe, biorąc pod uwagę fakt, że jest ich około stu. "W pierwszej kolejności chcemy remontować te dworce, które są na ważnych szlakach kolejowych, zwłaszcza międzyregionalnych. Mówimy tu na przykład o dworcach w Miechowie czy Muszynie" - tłumaczy Bator.

Pilnego remontu wymaga jednak też dworzec w Oświęcimiu (nie trzeba chyba nikomu wyjaśniać dlaczego) czy w Chrzanowie (zaniedbany i nieczynny).

Konkretnych planów PKP jednak nie ujawnia. "Trwają analizy dotyczące możliwości finansowych i kolejności inwestycji. Na pewno chcemy jak najwięcej zrobić do 2020 roku, czyli do końca nowego unijnego rozdania. Bo na każdą z tych inwestycji chcemy pozyskać pieniądze" - tłumaczy enigmatycznie Jarosław Bator.

 

 

 

(Maciej Skowronek/ko)

Obserwuj autora na Twitterze:

 

Wyślij opinię na temat artykułu

Najnowsze

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na  Facebooku  oraz  Twitterze

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię