Jak poinformowała w czwartek rzecznik krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, najdroższą ofertę, opiewającą na ponad 384 mln zł złożyła firma Polaqua. Ceny zawarte w pozostałych ofertach mieszczą się w przedziale między ponad 196 mln i 232 mln zł. Teraz GDDKiA rozpocznie badanie przedstawionych dokumentów.
Wszyscy wykonawcy, którzy złożyli oferty zadeklarowali, że roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostaną wykonane w terminie nie dłuższym niż 25 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca).
Istniejący most w Kurowie został wybudowany w 1943 r. i ma 407,6 m długości. Jest zbyt wąski, ponieważ jego szerokość wynosi tylko 7,5 m, co powoduje, że szerokość jezdni wynosi 6 m. Stan techniczny starego mostu jest zły.
Nowy obiekt zaprojektowany został zgodnie z parametrami technicznymi wymaganymi dla drogi klasy GP (główna przyśpieszona). Będzie położony poniżej starego mostu i dłuższy od poprzednika o 200 m. Całkowita jego długość wyniesie 602 metry, szer. 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu. Most będzie miał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Ze względu na jego konstrukcję i lokalizację możliwa będzie dobudowa drugiej jezdni z dodatkowym mostem.
W ramach inwestycji na odcinku 2 km zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75: od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie.