|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Pierwszy dzień z rozszerzoną strefą płatnego parkowania w Krakowie

Dwa nowe obszary objęte strefą, skrócony czas wjazdu do ścisłego centrum dla samochodów zaopatrzenia, wydłużone godziny z opłatami i wyższe mandaty - to nowe zasady w krakowskiej strefie płatnego parkowania.

Posłuchaj, co mówi Judyta Pyzik - prezes spółdzielni Związkowa i Radna Dzielnicy Dębniki

Fot. Joanna Orszulak

Nowe obszary objęte płatnym parkowaniem to osiedle Podwawelskie i Zabłocie. Do godz. 20 kontrolerzy będą sprawdzali, czy kierowcy zapłacili za postój. Cennik opłat za parkowanie na razie pozostaje bez zmian. To 3 zł za pierwszą godzinę parkowania. Nowe, wyższe stawki zaczną obowiązywać od 15 grudnia. Od tego dnia za pierwszą godzinę parkowania zapłacimy w zależności od podstrefy 6, 5 lub 4 złote. Wzrosła za to już teraz wysokość mandatu za brak abonamentu lub biletu: to 150 zł. Za rok strefa płatnego parkowania znów się powiększy - zostanie rozszerzona w rejonie Grzegórzek, Dębnik, Zwierzyńca i Krowodrzy. 

Nie wszystkie miejsca w nowym obszarze są jednak płatne. Za darmo można wciąż parkować na uliczkach nie będących drogami publicznymi. To martwi mieszkańców osiedli.

 

Zarząd Transportu Publicznego wyjaśnia, że na taką sytuację nie może nic poradzić, bo jak wskazuje nazwa jednostki - w jego zarządzie są tylko drogi publiczne. "W przypadku Zabłocia są ulice, które nie są drogami publicznymi i tam opłaty nie będą obowiązywać. To jak będzie rozwiązana tam organizacja ruchu, oznakowanie, kontrola wjazdu - to już zależy od zarządcy danej drogi" - tłumaczy dyrektor ZTP Łukasz Franek. 

Kwestie wjazdu i parkowania na drogach prywatnych będą musiały uregulować spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe gospodarujące terenem wokół budynków. Część zarządców podkreśla, że na razie będzie przyglądało się zachowaniom kierowców. Nie wykluczają, że jeśli na drogach prywatnych lawinowo zacznie przybywać samochodów, ograniczą wjazd na przykład szlabanami. "Są różne metody konsultowane z miejskim inżynierem ruchu, z ZDMK. Są także własnie organizacje ruchu na prywatnych osiedlach" - zauważa Judyta Pyzik. 

A mieszkańcy pytani o pomysł rozszerzania strefy na kolejne dzielnice - mają podzielone opinie. "Jest mi łatwiej, mimo wszystko, przyjechać do centrum samochodem niż przesiadać się do komunikacji miejskiej" - mówi jedna z mieszkanek. "Tutaj jest tak wszystko zatkane, że ludzie powinni zostawić auta na obrzeżach Krakowa i wsiąść do komunikacji" - przekonują inni. 

Przypominamy także o zmianie dotyczącej godzin, w których samochody zaopatrzenia mogą wjeżdżać do centrum Krakowa. Od teraz pojazdy mogą poruszać się uliczkami wewnątrz pierwszej obwodnicy tylko do godz. 9.30. Dotyczy to obszaru wewnątrz Plant, w tym ulic przylegających do Rynku Głównego.

 

 

 

Zmiany w krakowskiej Strefie Płatnego Parkowania WIĘCEJ INFORMACJI

 

 

Joanna Orszulak/sp

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres opinie@radiokrakow.pl

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

43%
57%