Teraz Generalna Dyrekcja przeanalizuje oferty i wybierze tę najkorzystniejszą. Jeśli tylko nie będzie żadnych odwołań, będzie można podpisać umowę.
Zwycięska firma najpierw będzie musiała zaprojektować drogę, potem zdobyć wszystkie pozwolenia i dopiero wówczas ruszą prace budowlane. Na to wszystko wykonawca ma mniej więcej 3,5 roku. Czyli teoretycznie, jeśli nie będzie przeszkód, to około 32-kilometrowy odcinek z Krakowa do Szczepanowic powinien być gotowy w połowie 2021 roku.
Ostatni odcinek S7 ze Szczepanowic do granicy województwa powstanie później z powodu skutecznego protestu mieszkańców. Tam załatwianie nowych dokumentów potrwa do końca wakacji przyszłego roku.
Nowa droga ekspresowa ma w końcu odciążyć zakorkowaną krajową "siódemkę" i znacznie przyspieszyć podróż autem z Krakowa do Warszawy.
Maciej Skowronek/wm