Trasa olkuska to jedna z najbardziej uciążliwych dróg dojazdowych do Krakowa. W większości jest jednojezdniowa, przez co kierowcy każdego ranka i każdego popołudnia stoją w korkach. Według planów już za dwa lata ma się to zmienić. Na odcinku od Modlnicy do Giebułtowa ma zostać dobudowana druga jezdnia, przez co droga stanie się tak zwaną trasą "główną przyspieszoną".

Kierowcy od lat narzekają na korki na dojeździe z Olkusza do stolicy Małopolski i pytają, dlaczego nie można tej drogi poszerzyć. Drogowcy tłumaczyli się kosztami i gęstą zabudową na tym terenie. Okazuje się, że rozbudowa jest jednak możliwa. Na efekty trzeba będzie poczekać, ale sama decyzja i przekazanie pieniędzy jest dużym krokiem naprzód.

"Dla nas to jedna z najlepszych informacji ostatnich lat" - tak władze gminy Wielka Wieś komentują plany rozbudowy trasy olkuskiej. We wtorek Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk, oficjalnie przekazał informację o finansowaniu tej inwestycji. To oznacza że w 2019 roku ruszy rozbudowa. "To jest takie wąskie gardło przed samym Krakowem. Droga się tam korkuje" - mówi Łukasz Smółka z ministerstwa infrastruktury. Smółka przyznaje jednak, że na tej trasie konieczna jest również współdziałanie komunikacji zbiorowej, która może przejąć część mieszkańców dojeżdżających do Krakowa do pracy, zmniejszając w ten sposób korki.

To jednak nie koniec dobrych informacji. II etap prac będzie prowadzony na odcinku od miejscowości Zederman do Jerzmanowic. Na odcinku ponad 4,4 km wybudowane zostaną chodniki, powstanie 500 metrów ciągów pieszo-jezdnych oraz 6 zatok autobusowych. Przebudowane zostaną także 2 skrzyżowania: w Gotkowicach i Jerzmanowicach oraz zjazdy indywidualne.

Wybudowana zostanie sieć kanalizacji deszczowej o długości 4 km, zbiorniki retencyjne wraz systemem studni chłonnych i zabudową zestawów podczyszczających ścieki deszczowe (osadniki oraz separatory substancji ropopochodnych). Przebudowane będą przepusty i most, jak również infrastruktura techniczna (sieci: gazowa, teletechniczna, światłowodowa, wodociągowa). Na odcinku 600 metrów powstaną ekrany akustyczne. Warstwy bitumiczne nawierzchni na całym przebudowywanym odcinku DK 94 będą wymienione.
 
Prace przygotowawcze na tym odcinku zaplanowane są na lata 2017-2018. Realizacja rozbudowy zaplanowana została w systemie „projektuj i buduj” na lata 2019-2021.

 

 

 

 

 

Maciek Skowronek, Karol Surówka, inf. prasowa, jgk,ko