Choć nikt tego nie przyzna, moralizowanie jest jedną z ulubionych rozrywek twórców teatralnych. Jeśli spektakl powstaje w tak zwanym nurcie „zaangażowanym”, opisy na stronach internetowych prześcigają się w sformułowaniach typu: rozliczyli (tu wstaw dowolną grupę społeczną), pokazali całą prawdę o…, bezkompromisowo rozprawili się z… itd. itd. Należy zadać pytanie: czy twórcy są jednakowo surowi dla samych siebie podczas procesu pracy? Czy gorliwie pilnują założeń o empatii, równości i wspólnocie?
A może jednak cel uświęca środki i nie warto przejmować się tą całą przemocą… Fizyczną, ekonomiczną, strukturalną, wykorzystującą władzę autorytetów, działającą w przestrzeni symbolicznej. Przemocą, której w sumie nie widać. Bo przecież nikt nie jest na tyle szalony, żeby na przykład wyjść, opowiedzieć o tym ze sceny, może jeszcze zrobić z tego punkowy koncert? Przecież takie coś trzeba by było konsultować z prawnikiem…
TWÓRCY:
MUZYKA: Karol Osman
AUTOR TEKSTÓW/TAJEMNICZY TEATROLOG: Andrzej Błażewicz
WOKAL/INICJATORKA TEMATU: Karolina Szczypek
WOKAL/GITARA BASOWA: Magdalena Dębicka
WOKAL/PIANINO: Konrad Cichoń
GITARA ELEKTRYCZNA/VIDEO: Paweł Sablik
PERKUSJA: Miguel Nieto
KOSTIUMY: Maria Duda
KONSULTACJA MUZYCZNA: Annika Mikołajko
AKCELERACJA ENERGETYCZNO-SCENICZNA: Adrianna Kurzawa
CHOREOGRAFIA: Tobiasz Berg
EKSPERCI:
OCENA RYZYKA PRAWNEGO PROJEKTU: Piotr Barczak
TUNING CIAŁA I SYSTEMU NERWOWEGO: Katarzyna Sitarz
KONSULTACJA PSYCHOLOGICZNA: Katarzyna Dębicka
OPIEKA ARTYSTYCZNA: Tomasz Kireńczuk
REALIZATOR NAGRANIA: Wojciech Jastrzębski
Spektakl powstaje w ramach II edycji programu Laboratorium Nowego Teatru. Więcej o projekcie: https://teatrnowy.com.pl/projekty/laboratorium-nowego-teatru/
UWAGA: W związku z obecną sytuacją spowodowaną pandemią COVID-19 Teatr Nowy Proxima udostępnia na każdy spektakl 50% miejsc na widowni.