Teraz na tę trasę wróciły zastępcze autobusy. "Za składy dalekobieżne, między innymi z Warszawy i Trójmiasta, będzie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Kraków-Zakopane. Autobusy pojadą także na odcinku Stryszów-Nowy Targ za pociągi Polregio" - mówiła Dorota Szalacha z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Pociągi nadal kursują jedynie na trasie z Nowego Targu do Zakopanego. "Będą utrzymane przejazdy Podhalańskiej Kolei Regionalnej na odcinku Nowy Targ-Zakopane. Wyjątkowo przez 3 dni, od 16 do 18 marca pociągi będą kursowały na odcinku Szaflary-Zakopane" - mówi Dominik Lebda z POLREGIO.

Przez te trzy dni pociągi nie wjadą do Nowego Targu, ponieważ Polskie Linie Kolejowe będą prowadziły w tym czasie badania pod kolejne prace. Natomiast na odcinku z Suchej Beskidzkiej do Krakowa kolejarze mają prowadzić roboty pełną parą.

"Tym razem odcinki, które mamy przygotowane do realizacji będą w rejonie Suchej Beskidzkiej, Makowa Podhalańskiego, a także w Chabówce, do Raby Wyżnej i w kierunku Sieniawy" - mówi Mateusz Wanat, dyrektor regionu południowego PKP PLK i przypomina, że na tej trasie nie tylko tory i przejazdy są przebudowywane - powstają też nowe przystanki

"Już taki przystanek powstał w miejscowości Radziszów - Radziszów Centrum. Dodatkowe przystanki, które jeszcze będą wybudowane w ramach tej inwestycji to Rzozów Centrum i Wola Radziszowska Lipki, a także bliżej Zakopanego to jest w Misiagach - Poronin Misiagi i Bańska Geotermia" - dodaje Wanat.

Na przebudowywanej trasie wymienione będą szyny na odcinkach: Sucha Beskidzka - Maków Podhalański; Bystra Podhalańska – Jordanów; Chabówka - Raba Wyżna; Raba Wyżna - Sieniawa. Zostanie także zamontowana nowa sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dla zwiększenia bezpieczeństwa remontowane będą przejazdy kolejowo-drogowe, a sprawność przejazdów mają zapewnić odnowione mosty.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kolejarzom udało się już zmodernizować 75 kilometrów torów. W sumie cała trasa z Krakowa do Zakopanego ma 124 kilometry. Wszystkie prace mają się zakończyć w 2023 roku, wtedy pociągi mają jechać ze stolicy Małopolski na Podhale w dwie godziny.

Tomasz Bździkot, PAP/łk

 

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.