Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK zaznaczył, że nowy wiadukt ułatwia komunikację kierowcom i pieszym, zwiększa poziom bezpieczeństwa i zapewnia sprawny przejazd pociągów na linii E30.

Dzięki inwestycji samochody poruszające się ruchliwą ul. Rydla przejeżdżają pod torami kolejowymi. Wcześniej musiały one w tym miejscu pokonywać przejazd kolejowo-drogowy krzyżujący się z sześcioma torami.

Nowy obiekt ma 111 m długości i 4,6 m wysokości. Kierowcy mogą korzystać z jezdni o dwóch pasach ruchu, po 3,5 m każdy. Piesi mają do dyspozycji dwa oświetlone chodniki o szerokości 2 m. Chodniki są ok. 2 m wyżej niż jezdnia, co ułatwia przechodzenie na drugą stronę torów i znacznie poprawia bezpieczeństwo.

Budowa wiaduktu na ul. Rydla jest jednym z elementów dużej modernizacji linii kolejowej E30 łączącej Kraków i Katowice. Jest ona współfinansowana ze środków unijnych w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł.

Na modernizowanej trasie powstaje 10 nowych wiaduktów w miejscach przejazdów kolejowo-drogowych, a 24 są gruntownie przebudowywane. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie przyspieszą na tej linii do 160 km/h, a towarowe - do 120 km/h.


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

 

 

 

PAP/ko