Jak podkreślił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, stacja Krzeszowice zyskała nowy blask dzięki rządowym inwestycjom. „Takich miejsc w całej Polsce jest bardzo dużo. Konsekwentnie dążymy do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej” - wskazał.

Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel poinformował, że w ramach inwestycji, realizowanej w ramach Krajowego Programu Kolejowego, zostały zbudowane dwa nowe 200-metrowe perony dla relacji aglomeracyjnych oraz 400-metrowy peron, z którego mogą odjeżdżać wszystkie pociągi dalekobieżne. Na perony od ul. Daszyńskiego i Kolejowej można się dostać nowym przejściem podziemnym wyposażonym w windy, które zastąpiło wysłużoną kładkę pieszą nad torami. W ramach inwestycji wymieniono również tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

„Takie efekty są również na innych stacjach Małopolski i na sieci kolejowej w Polsce. Konsekwentnie kończymy rozpoczęte inwestycje, sprawnie wykorzystujemy środki unijne i ogłaszamy przetargi na nowe zadania” - zapewnił prezes PKP PLK.

Zmodernizowana stacja w Krzeszowicach to kolejny etap kończącej się przebudowy linii kolejowej E30 na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków. Inwestycja o wartości prawie 2 mld zł jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę” w wysokości 1,4 mld zł.

Grzegorz Puda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej podkreślił, że dzięki wsparciu funduszy unijnych Polska konsekwentnie dąży do osiągnięcia celu, jakim jest dokończenie do 2030 roku prac na sieci bazowej TEN-T, czyli na najważniejszych liniach drogowych i kolejowych dla Polski i całej Unii Europejskiej.

W ramach przebudowy linii łączącej stolice Małopolski i Śląska podróżni mogą już korzystać z przystanków m.in. w Rudawie Balinie i krakowskich Bronowicach. Gotowe są stacje Zabierzów, Jaworzno Szczakowa i Kraków-Mydlniki. Nowe wiadukty drogowe zbudowano m.in. w Krakowie, Jaworznie, Krzeszowicach i Woli Filipowskiej. Według zapowiedzi przedstawicieli PLK, na linii E30 wykonawcy kończą ostatnie zakresy prac.

Po modernizacji na całej trasie Kraków-Katowice pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h, co pozwoli najszybszym z nich pokonać trasę między stolicami woj. małopolskiego i śląskiego w ciągu ok. 50 minut.


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

 

 

 

(PAP/Marek Mędela/ko)