Nie od razu było jednak wiadomo, że to kometa - mówi Michał Drahus z krakowskiego obserwatorium astronomicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego:

- Posiadamy program komputerowy, który stale monitoruje pozycje odkrywanych nowych ciał. Ten program zaalarmował nas bardzo szybko o niezwykłym obiekcie, który pochodzi najpradopodobniej z przestrzeni międzygwiazdowej. W taki sposób dowiedzieliśmy się o nim na kilka dni przed oficjalnym ogłoszeniem odkrycia.

Astronomowie Michał Drahus i Piotr Guzik nieoficjalnie przyznają, że kometa jest jeszcze na tyle daleko, że istnieje cień prawdopodobieństwa, że jest czymś innym, np. statkiem kosmicznym. O jej odkryciu będzie można posłuchać w czasie Małopolskiej Nocy Naukowców w Krakowie.

Katarzyna Maciejczyk/sp

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.