Sporo zmian w nowym rozkładzie jazdy pociągów. SPRAWDŹ

 

Na razie PKP Intercity nie zamierza ponownie uruchamiać pociągu między Krakowem a Suwałkami. Jak informuje przewoźnik, zmiany zostały wprowadzone z powodu niskiej frekwencji. Jednak zdaniem organizatorów petycji, pociąg cieszył się sporą popularnością. "To połączenie dało nam komfort i bezpieczeństwo. Teraz studenci czy turyści jadący na Podlasie muszą jechać albo do Warszawy, albo do Białegostoku. I tu, i tu czekamy na kolejny pociąg 1,5 godziny" - mówi jeden z organizatorów, Jakub Chmielewski.

Jak tłumaczyPiotr Mazur z biura prasowego PKP Intercity, w zamian pojawią się 4 dodatkowe połączenia stolicy Małopolski z Warszawą. "Kraków z Podlasiem połączy natomiast pociąg TLK Branicki jadący z Krakowa właśnie do Trójmiasta przez Białystok". - wyjaśnia Piotr Mazur. 

Są też dobre wiadomości dla podróżnych. Wróciły pociągi między Suchą Beskidzą a Skawiną. Za niecałe dwa tygodnie szybciej mają też jeździć pociągi z Miechowa i Sędziszowa do stacji Kraków Główny.

 

Wraz z nowym rozkładem jazdy na kolei ruszył Wspólny Bilet

 

Od niedzieli 9 grudnia 2018 r. pasażerowie kolei w Polsce mogą korzystać ze Wspólnego Biletu. Dzięki wprowadzeniu takiej usługi podróżni mogą kupić jeden bilet na całą podróż, a jego cena zostanie wyliczona w oparciu o jedną, zupełnie nową taryfę. Dla pasażerów oznacza to oszczędności - poinformowały w poniedziałkowym komunikacie PKP Polskie Linie Kolejowe.

Nowa oferta dotyczy nie tylko przewoźników z Grupy PKP, ale także kolei samorządowych, które odpowiadają za obsługę połączeń regionalnych i aglomeracyjnych.

W pierwszym etapie wdrożenia Wspólnego Biletu pasażerowie będą mogli kupić bilety na połączenia obsługiwane przez sześciu przewoźników, z których korzysta około 80 proc. wszystkich pasażerów kolei w Polsce, chodzi o PKP Intercity, PKP Szybką Kolej Miejską w Trójmieście, Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie i Łódzką Kolej Aglomeracyjną.

Docelowo, czyli do końca stycznia 2019 r., Wspólny Bilet obejmie swoim zasięgiem także Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Śląskie i Arrivę RP. Wtedy ze Wspólnego Biletu będzie mogło skorzystać ponad 90 proc. wszystkich pasażerów polskich kolei.

Podstawą Wspólnego Biletu jest jedna taryfa obowiązująca u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że im dalej pasażer jedzie, tym mniej płaci za kolejne kilometry trasy.

 

 

(Bartłomiej Grzankowski, PAP/ew)