|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Słuchalność Radia Kraków w Krakowie i Małopolsce w roku 2018

Radio Kraków utrzymuje stabilną pozycję na krakowskim rynku medialnym znajdując się wśród najchętniej słuchanych rozgłośni. Z „udziałem w rynku” na poziomie 5,52% (grupa 25+, fala obejmująca okres styczeń 2018 - grudzień 2018) zajmujemy szóste miejsce w rankingu słuchalności wszystkich stacji radiowych w Krakowie. Bardzo dobrą pozycję (7 miejsce) Radio Kraków zajmuje także w badaniu obejmującym „zasięg dzienny” określający ilość osób deklarujących słuchanie konkretnej rozgłośni danego dnia.

Fot. Marek Lasyk

Kraków udział w rynku, zasięg dzienny (%) / fala styczeń- grudzień 2018, grupa 25+

 

Radio Kraków jako rozgłośnia regionalna stara się być mocno obecne również na rynku małopolskim. To rynek, na którym konkurencja jest większa niż w samym Krakowie. Wynika to z zagęszczenia mniejszych stacji lokalnych, które w regionie są bardzo chętnie wybierane przez mieszkańców. Biorąc jednak pod uwagę te uwarunkowanie i wyniki słuchalności wszystkich rozgłośni, Radio Kraków w Małopolsce może pochwalić się (w grupie 25+) znakomitym 5 miejscem, zarówno jeśli chodzi o udział w czasie słuchania jak i zasięg dzienny, co daje nam równocześnie pozycję lidera wśród wszystkich rozgłośni regionalnych i lokalnych na terenie Małopolski.

 

Małopolska udział w rynku, zasięg dzienny (%) / styczeń- grudzień 2018, grupa 25+

 

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne roku 2018 wg Instytutu Monitorowania Mediów – Radio Kraków na podium!

 

Radio Kraków od kilku lat jest jednym z najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, będąc rokrocznie w gronie najczęściej cytowanych mediów regionalnych. Potwierdzają to raporty przygotowywane przez Instytut Monitorowania Mediów, w których prezentowane są najbardziej opiniotwórcze media w Polsce – tytuły prasowe, tygodniki i dwutygodniki, portale internetowe, stacje telewizyjne, radiowe oraz media regionalne. Zestawienie mediów regionalnych, w których klasyfikowane jest Radio Kraków, obejmuje wszystkie regionalne media: stacje radiowe, tytuły prasowe i stacje telewizyjne. W raporcie za rok 2018, opublikowanym 29.01.2019 przez Instytut Monitorowania Mediów, Radio Kraków po raz kolejny znalazło się na podium zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych w kraju, zajmując drugie miejsce tuż za Radiem Gdańsk. Tym samym Radio Kraków już czwarty rok z rzędu znalazło się w czołówce rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych (w latach 2015, 2016 i 2017 było liderem zestawienia). Ważna jest przy tym regularność, z jaką Radio Kraków pojawia się w publikowanych przez IMM raportach – w roku 2018 Radio Kraków odnotowane zostało we wszystkich 12 opublikowanych rankingach , powtarzalnie bywając liderem rankingu (trzykrotnie w ciągu roku 2018) lub jego wiceliderem (również trzykrotnie). Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium.

 

Badanie przeprowadzono na podstawie 353 801 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 roku. Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne i wybrane programy w rozgłośniach radiowych. Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

 

Najbardziej opiniotwórcze madia regionalne roku 2018 - ranking Instytutu Monitorowania Mediów

 

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Od stycznia 2018 roku badanie rozszerzone zostało o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, prawie 150 stacji RTV oraz polskie zasoby internetu wraz z mediami społecznościowymi.  

 

33%
67%