Choć nikt tego nie przyzna, moralizowanie jest jedną z ulubionych rozrywek twórców teatralnych. Jeśli spektakl powstaje w tak zwanym nurcie „zaangażowanym”, opisy na stronach internetowych prześcigają się w sformułowaniach typu: rozliczyli (tu wstaw dowolną grupę społeczną), pokazali całą prawdę o…, bezkompromisowo rozprawili się z… itd. itd. Należy zadać pytanie: czy  twórcy są jednakowo surowi dla samych siebie podczas procesu pracy? Czy gorliwie pilnują założeń o empatii, równości i wspólnocie?

A może jednak cel uświęca środki i nie warto przejmować się tą całą przemocą… Fizyczną, ekonomiczną, strukturalną, wykorzystującą władzę autorytetów, działającą w przestrzeni symbolicznej. Przemocą, której w sumie nie widać. Bo przecież nikt nie jest na tyle szalony, żeby na przykład wyjść, opowiedzieć o tym ze sceny, może jeszcze zrobić z tego punkowy koncert? Przecież takie coś trzeba by było konsultować z prawnikiem…

TWÓRCY:

MUZYKA: Karol Osman

AUTOR TEKSTÓW/TAJEMNICZY TEATROLOG: Andrzej Błażewicz

WOKAL/INICJATORKA TEMATU: Karolina Szczypek

WOKAL/GITARA BASOWA: Magdalena Dębicka

WOKAL/PIANINO: Konrad Cichoń

GITARA ELEKTRYCZNA/VIDEO: Paweł Sablik

PERKUSJA: Miguel Nieto

KOSTIUMY: Maria Duda

KONSULTACJA MUZYCZNA: Annika Mikołajko

AKCELERACJA ENERGETYCZNO-SCENICZNA: Adrianna Kurzawa

CHOREOGRAFIA: Tobiasz Berg

EKSPERCI:

OCENA RYZYKA PRAWNEGO PROJEKTU: Piotr Barczak

TUNING CIAŁA I SYSTEMU NERWOWEGO: Katarzyna Sitarz

KONSULTACJA PSYCHOLOGICZNA: Katarzyna Dębicka

OPIEKA ARTYSTYCZNA: Tomasz Kireńczuk

REALIZATOR NAGRANIA: Wojciech Jastrzębski

Spektakl powstaje w ramach II edycji programu Laboratorium Nowego Teatru. Więcej o projekcie: https://teatrnowy.com.pl/projekty/laboratorium-nowego-teatru/

 

UWAGA: W związku z obecną sytuacją spowodowaną pandemią COVID-19 Teatr Nowy Proxima udostępnia na każdy spektakl 50% miejsc na widowni.