- Tabor jest sukcesywnie rozbudowywany i coraz bardziej nowoczesny - wylicza Ewa Boguszewska, dyrektor biura zarządzania zasobami ludzkimi w PKP Intercity. Dodaje, że  zatrudnianie młodych osób jest kluczowym celem spółki, bo większość wykwalifikowanej kadry to czterdziesto- i pięćdziesięciolatkowie. "Nie chcę używać określenia starzejąca się kadra, ale takie są realia. Niestety równolegle nie było techników kolejowych, średnie szkolnictwo zawodowe nie cieszyło się dużym zainteresowaniem. A to spowodowało, że było coraz mniejsze zainteresowanie stanowiskami produkcyjnymi. Do tego kolej się nie rozwijała. Dziś to się zmienia i pojawia się konieczność uzupełnienia kadry" - mówi Boguszewska. "Kładziemy olbrzymi nacisk w kształceniu pracowników tzw. frontline'u - tych, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem; drużyn konduktorskich, obsługujących kasy. Konduktorów musimy dodatkowo szkolić w zakresie sytuacji stresowych w pracy oraz w zakresie nauki języków obcych, a nawet języka migowego" - podkreśla nasza rozmówczyni. "Nasi pracownicy mają szansę pozostać w zawodzie na lata" - mówi Boguszewska.

Dodajmy, że przewoźnik PKP Intrcity w porozumieniu z inną spółką stworzył wspólnie kierunek "Mechanika pojazdów kolejowych". Nowy profil kształcenia jest realizowany w drodze eksperymentu pedagogicznego w Technikum Kolejowym w Siedlcach.

 

 

(Joanna Gąska/ek)


Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.