Jak poinformował w piątek w komunikacie Emil Sedlarik, rzecznik prasowy Leo Express, powodem zawieszenia bezpośredniego połączenia kolejowego między Pragą a Krakowem są remonty polskich torów. W związku z tym w okresie między 9 październikiem a 30 listopada 2018 roku oraz między 7 stycznia a 22 marca 2019 roku weekendowe pociągi nie kursują, a w tym czasie na ich miejsce uruchamiane są autobusy.

Zgodnie z informacjami przekazanymi w piątek, weekendowe połączenie między Czechami i Polską będzie wznowione od 30 listopada do 7 stycznia oraz ponownie od 22 marca. Od 20 czerwca, kiedy pojawi się nowy polski rozkład jazdy, pociągi będą kursowały codziennie.

„Zaczęliśmy sprzedaż biletów na popularnym, bezpośrednim połączeniu między Pragą a Polską, które zostanie wznowione 30 listopada (…). Bez ograniczeń na polskich torach i wydłużania czasu przejazdu moglibyśmy w każdej chwili rozpocząć codzienne kursowanie” - zaznaczył Sedlarik.

Zapowiedział, że pociągi Leo Express od 20 czerwca przyszłego roku będą jeździły do Krakowa codziennie. „Istotne naprawy infrastruktury zostaną zakończone latem i nasze pociągi będą miały zapewnione optymalne warunki przejazdu” - ocenił rzecznik.

Czeski Leo Express regularne kursy z Pragi przez Katowice do Krakowa rozpoczął 20 lipca tego roku, jako pierwszy dalekobieżny prywatny przewoźnik kolejowy.

Przygotowania do wejścia na polski rynek czeskiego przewoźnika oferującego międzynarodowe połączenie kolejowe do Pragi trwały od 2017 roku. W tym czasie firma uzyskała wszystkie wymagane zgody i zezwolenia.

Czas jazdy z Krakowa do Pragi wynosi 6 godzin 35 minut, a z Katowic do Pragi 4 godziny 42 minuty. Według przedstawicieli przewoźnika jest to najszybsze dostępne połączenie lądowe na tej trasie.

Połączenie było realizowane posiadanymi przez przewoźnika pociągami FLIRT produkcji szwajcarskiej firmy Stadler Raidl. Obsługą pasażerów na pokładzie zajmowali się stewardzi; wśród udogodnień podróży są gniazdka, bezpłatne wifi oraz płatny catering.

Leo Ekspress a.s. to czeski prywatny przewoźnik kolejowy i autobusowy. Firma została założona w 2010 r. i weszła na czeski rynek w listopadzie 2012 roku, rozpoczynając jazdy na 364-kilometrowej trasie Praga - Bogumin. Obecnie pociągi przewoźnika jeżdżą też po Słowacji oraz - dzięki przejęciu niemieckiej firmy Locomore - także po tamtejszych torach.

 

 

 

(PAP/ko)