Radio Kraków
  • A
  • A
  • A
share

Dzieci obcojęzyczne z równymi szansami na edukację. Powstał pierwszy w Polsce przewodnik do nauczania początkowego w szkole

To pierwszy taki w Polsce przewodnik do nauczania początkowego, w tym nauki języka polskiego dla najmłodszych przyjeżdżających do Polski: zarówno dla imigrantów obcojęzycznych jak i dzieci z polskich rodzin wracających do kraju. Prawie tysiąc stronicowa praca naukowców Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie ma pomóc w lepszym poznaniu języka i wyrównać szanse w dalszej edukacji najmłodszym. Najnowszy raport dotyczący skuteczności nauczania początkowego wśród imigrantów autorstwa prof. Małgorzaty Pamuły-Behrens i z prof. Marty Szymańskiej z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie wskazuje brak materiałów edukacyjnych, z których nauczyciele mogliby skorzystać w nauczaniu początkowym dzieci z doświadczeniami migracji.

Prof. Małgorzata Pamuła-Behrens, prof. Marta Szymańska z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, fot. Joanna Gąska

W Krakowie mieszka ok. 2,5 tysiąca dzieci z doświadczeniami migracji, głównie z Ukrainy, Rosji i Wietnamu. To dziesięciokrotnie więcej niż 4 lata temu. W całej Polsce uczy się blisko 140 tysięcy imigrantów potrzebujących wsparcia językowego. Nie są to jedynie dzieci innej narodowości, ale równeiż młodzi Polacy wracający z rodzinami  do kraju.
 
Pracę naukową autorstwa prof. Małgorzaty Pamuły-Behrens i z prof. Marty Szymańskiej  z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie "W Polskiej Szkole. Materiały do pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Przewodnik."  można pobrać bezpłatnie.

 

Joanna Gąska

Obserwuj autorkę na Twitterze

 

Wyślij opinię na temat artykułu

Najnowsze

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię