"Zielone kłamstwa" szerzą się w reklamach i materiałach promocyjnych.
Fundacja ClientEarth Prawnicy dla Ziemi  złożyła pozew przeciwko jednemu z wiodących na polskim rynku przedsiębiorstw sprzedających węgiel  typu „ekogroszek”. W opinii fundacji jest to przykład greenwashingu, czyli nieuczciwej praktyki rynkowej, która w nieuzasadniony sposób kreuje ekologiczny wizerunek produktu lub firmy wprowadzając tym samym odbiorców w błąd.

Opierając się na przepisach "Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym" Fundacja ClientEarth Prawnicy dla Ziemi domaga się od producenta sprzedajacego "ekogroszek"  zmiany nazwy sprzedawanych produktów na niezawierającą odniesień do ekologii, zaprzestania nieuczciwych praktyk rynkowych, w tym zmiany opakowań sprzedawanego produktu, publikacji oświadczenia w ogólnopolskim dzienniku, w którym firma przyzna się do stosowania nieuczciwej praktyki greenwashingu, a także zapłaty 1500 zł na rzecz Białowieskiego Parku Narodowego.

Z Agnieszką Warso-Buchanan rozmawiała Ewa Szkurłat.