Wygodne płatności w mobilnym biznesie

Podczas gdy sklep, biuro czy punkt usługowy działający lokalnie nie ma przeważnie większych problemów z obsługą płatności, sytuacja może być zupełnie inna dla mobilnych przedsiębiorstw. W tym przypadku nie możemy liczyć na stały dostęp do prądu i możliwość zainstalowania stacjonarnych urządzeń, takich jak chociażby tradycyjne kasy fiskalne. Na szczęście jednak nie brakuje rozwiązań, które są kierowane właśnie do firm udostępniających swoje usługi w różnych miejscach. Z pomocą przychodzą przede wszystkim karty płatnicze, a także płatności mobilne. Aby móc je sprawnie obsłużyć, przeważnie wystarczy odpowiednie urządzenie, a niekiedy nawet smartfon czy tablet.

Metody płatności dla mobilnego biznesu

Podczas prowadzenia biznesu o takiej charakterystyce można postawić na kilka różnych rozwiązań. Jedną z najczęściej wykorzystywanych opcji są mobilne terminale – takie urządzenia są oferowane przez wiele firm działających na polskim rynku, takich jak na przykład eService. Ich działanie opiera się na odczycie danych z kart płatniczych, w tym także zbliżeniowo, dzięki obsłudze technologii NFC. Co więcej, wiele sprzętów tego typu może obsługiwać alternatywne metody płatności, takie jak BLIK, Apple Pay czy Google Pay.

Wygodną alternatywą dla mobilnych terminali są specjalne aplikacje do obsługi płatności, które działają na smartfonach lub tabletach. W tym przypadku niezbędny będzie sprzęt z odpowiednią wersją systemu operacyjnego, a także z obsługą komunikacji NFC. To wymagania, które spełnia niemal każde nowe urządzenie mobilne dostępne na rynku – dzięki temu takie aplikacje są obecnie w zasięgu większości firm.

Dlaczego warto postawić na mobilny terminal lub aplikację do obsługi płatności w urządzeniu mobilnym?

Wygoda i sprawność działania takich rozwiązań nie są jedynymi czynnikami, które sprawiają, że będzie to świetny wybór do obsługi płatności dla mobilnego biznesu. Warto zwrócić uwagę także na dostępność – sprzęty i aplikacje oferowane przez firmy zajmujące się tego typu usługami są w stanie przetwarzać transakcje z praktycznie dowolnej karty płatniczej. W efekcie klienci będą bardziej chętni na skorzystanie z usług lub zakup produktów, zwłaszcza gdy użycie gotówki nieustannie spada. Z właściwie dobranymi rozwiązaniami można też znacznie poprawić doświadczenia konsumentów, co może przełożyć się na długoterminowy sukces.