Na czym polega pozycjonowanie? 

Na czym polega pozycjonowanie? To jedno z częstszych pytań, jakie zadają właściciele witryn. Wyjaśniamy! Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, którego celem jest zdobycie widoczności w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Konieczne jest tutaj przeprowadzenie działań bezpośrednio na stronie internetowej, jak i poza nią.

Pozycjonowanie w Krakowie ‒ dlaczego jest ważne? 

Posłużymy się przykładem. Załóżmy, że szukasz firmy, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony internetowej. W okno wyszukiwania wpiszesz więc "Pozycjonowanie Kraków".  W ciągu 0,44 sekundy otrzymasz 498 000 wyników. Czy przejrzysz wszystkie witryny? Oczywiście, że nie. Istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że tak jak inni użytkownicy, ograniczysz się do wyników z TOP10. 

Tak samo robią Twoi potencjalni klienci ‒ koncentrują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jeśli Twojej oferty nie będzie w TOP 10, nikt w nią nie kliknie.

Wśród najistotniejszych prac SEO wymienić możemy: 

Content marketing

To zarówno artykuły blogowe, jak i artykuły publikowanie na portalach zewnętrznych, opisy produktów, kategorii, usług, treści brandowe, (czyli opowiadające o Twojej firmie), wpisy w mediach społecznościowych. Wszystkie treści powinny być unikalne,   ciekawe, zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych. 

Wdrożenie certyfikatu SSL 

Informacja o potencjalnym zagrożeniu sprawia, że w błyskawicznym tempie opuszczamy dane miejsce. Chyba każdy się z tym zgodzi. Tak samo jest ze stroną internetową. Brak certyfikatu SSL (certyfikat potwierdza bezpieczeństwo danych i transakcji), sprawi, że użytkownicy otrzymają informacje o potencjalnym zagrożeniu i szybko zamkną Twoją witrynę.  

Linkowanie wewnętrzne 

Linkowanie wewnętrzne to rodzaj nawigacji na stronie internetowej ‒ zarówno nawigacji dla użytkowników, czyli Twoich potencjalnych klientów, jak i dla robotów Google. Za pomocą linkowania możemy wskazać robotom Google podstrony, które warte są odwiedzenia i zaindeksowania. Dla klientów sieć linków będzie pomocą podczas poruszania się po stronie. 

Linkowanie zewnętrzne

Linkowanie zewnętrzne to także profil linków, ale prowadzących do naszej witryny ze źródeł zewnętrznych. Link z portali zewnętrznych określić możemy jako linki polecające naszą witrynę.  Witryny z wysokiej jakości linkami zewnętrznymi Google  traktuje jako bardziej wiarygodne, a to skutkuje wyższą pozycją w Google. 

Optymalizacja prędkości ładowania 

Z pewnością nieraz szukałeś w sieci różnego rodzaju usług, produktów, informacji czy wskazówek. Pamiętasz sytuację, w której strona długo się ładowała, a ty cierpliwie czekałeś, aż w końcu się załączy? My też nie. Nikt nie marnuje swojego czasu na zamulające strony. Jeśli strona nie wyświetla się w ułamku sekundy, użytkownik zamyka ją i wędruje do konkurencji. Prędkość ładowania jest istotnym czynnikiem rankingowym i ma ogromne znaczenie dla użytkowników, warto więc zadbać o tę kwestię. 

Optymalizacja techniczna 

Bez względu na to, czy pozycjonujemy biznes w Krakowie, czy działamy na terenie całej Polski lub na rynkach zagranicznych, nie możemy pominąć optymalizacji technicznej. Do optymalizacji technicznej zaliczamy kilka działań, są to optymalizacja metadanych, przygotowanie przyjaznych adresów URL, optymalizacja kodu. 

Pozycjonowanie Kraków ‒ od czego zacząć? 

Zanim rozpocznie się proces pozycjonowania, należy zweryfikować, w jakiej kondycji jest strona www. Trzeba sprawdzić, czy CMS (Content Management System, czyli system zarządzania treścią), pozwala na przeprowadzenie wszystkich, ważnych działań i, czy ogóle jest wdrożony. 

Wciąż zdarzają się witryny zbudowane na starych, niewspieranych szablonach. Takie strony internetowe nie są przystosowane do zmieniających się wytycznych Google, nie są też zgodne ze standardami UX, czyli User Experience. Ponadto, często występuje problem z edycją oraz wdrożeniem treści.   

W takiej sytuacji działania mające na celu zwiększenie widoczności w internecie oraz inne prace z obszaru e-marketingu, należy rozpocząć od budowy nowej strony www. Witryna z intuicyjnym CMS-em, dostosowanym do działań SEO, jest pierwszym krokiem. 

Pozycjonowanie Kraków ‒ lokalnie czy globalnie?

Bardzo ważne jest, do jakich klientów chcesz dotrzeć. Czy zależy Ci na osobach z terenu całego Krakowa, czy z poszczególnych dzielnic, na przykład takich, jak Stare Miasto, Bieżanów-Prokocim, Grzegórzki, Prądnik Biały, Nowa Huta, Czyżyny, Mistrzejowice, Swoszowice lub innych. Możesz też prowadzić firmę  w Krakowie, ale swoje usługi kierować do klientów nie tylko z Krakowa, ale także okolic, z województwa, małopolskiego, a nawet całej Polski. 

W zależności od rodzaju branży oraz zasięgu działania, możesz więc się zdecydować na pozycjonowanie lokalne lub ogólnopolskie. 

Pozycjonowanie lokalne Kraków

Pozycjonowanie lokalne to sposób, by dotrzeć do użytkowników z rynku lokalnego, przebywających na terenie, na którym świadczymy usługi. 

Przy pozycjonowaniu lokalnym dążymy do zwiększenia widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wykorzystywane są tutaj na frazy związane z konkretnym regionem, mogą to być: restauracja Kraków, kwiaciarnia Krowodrza, hotel Swoszowice, mechanik samochodowy Bronowice.

Pozycjonowanie ogólnopolskie

Przy pozycjonowaniu ogólnopolskim skupiamy się na zwiększaniu widoczności w wynikach ogólnopolskich. Docieramy do klientów z całej Polski. Taka opcja będzie odpowiednia na przykład dla firm transportowych, firm szkoleniowych. 

Pozycjonowanie firm z Krakowa ‒ postaw na 1stplace.pl

Prowadzisz biznes w Krakowie i szukasz specjalistów, którzy zadbają o widoczność Twojego biznesu w internecie? W 1stplace.pl zapewniamy fachową pomoc ‒ zajmujemy się pozycjonowaniem firm działających na terenie Krakowa, jak również w innych częściach Polski. Oprócz pozycjonowania znajdziecie także takie usługi jak:

Postaw na widoczność biznesu, docieraj do klientów, zarabiaj więcej.