Nowy rozkład jazdy 2023/2024 wejdzie w życie na kolei w niedzielę 10 grudnia.

Jak poinformowało w środowym komunikacie Polregio, w rozkładzie tym w województwie małopolskim przewoźnik uruchomi nowe połączenia pomiędzy Oświęcimiem i Czechowicami-Dziedzicami (cztery pociągi), Czechowicami-Dziedzicami i Oświęcimiem (sześć pociągów) oraz Krakowem Głównym i Czechowicami-Dziedzicami (trzy pociągi) i Czechowicami-Dziedzicami i Krakowem Głównym (jeden pociąg). Łącznie daje to siedem par bezpośrednich pociągów na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice – Oświęcim.

Ponadto, w nowym rozkładzie jazdy będą dodatkowe połączenia na trasach Oświęcim – Dębica oraz Dębica – Oświęcim; Kraków Główny – Nowy Sącz oraz Nowy Sącz – Kraków Główny, a także Sucha Beskidzka – Kraków Główny (jeden pociąg).

Kontynuowane będą dodatkowe połączenia z dwóch poprzednich korekt rozkładu jazdy 2022/2023 na trasach Kraków Główny – Bielsko-Biała Główna, Kęty – Kraków Główny, Bielsko-Biała Główna – Kęty oraz Kraków Główny - Wolbrom – Kraków Główny (pięć par pociągów), w tym trzy pary z codziennym terminem kursowania.

W związku z zakończeniem prac modernizacyjnych na linii zakopiańskiej i dzięki połączeniu dotychczasowych relacji pociągów powstało sześć par bezpośrednich połączeń w relacji Kraków Główny – Zakopane – Kraków Główny.

Jak wskazał przewoźnik, mieszkańcy będą mieli większy dostęp do pociągów uruchamianych w rozkładzie 2023/2024 dzięki oddaniu do eksploatacji w ostatnim czasie nowych przystanków osobowych w województwie małopolskim: Dąbrówka Jezioro Mucharskie, Chabówka Stadion, Bańska Niżna, Poronin Misiagi, Nowy Sącz Gorzków oraz Nowy Sącz Dąbrówka.