SEMPER FRAGMENTUM to retrospekcja sięgająca po wczesne prace na papierze z lat 90. aż po obecne, po sześć projekcji wideo z Tomaszem Stańko grającym na trąbce do koszy na śmieci – pingwinów w nadwiślańskim lesie, powstałymi w 2004 r. („Walking/Waking Up 1”, 2004, video DVD, 13 sekund w pętli, „Walking/Waking Up 2”, 2004, video DVD, 18 sekund w pętli, „Walking/Waking Up 3”, 2004, video DVD, 34 sekundy w pętli, „Walking/Waking Up 4”, 2004, video DVD, 19 sekund w pętli, „Walking/Waking Up 5”, 2004, video DVD, 35 sekund w pętli, „Walking/Waking Up 6”, 2004, video DVD, 35 sekund w pętli) oraz wzbogacona o nowe prace, stworzone z myślą o samej galerii.

Po raz pierwszy zobaczymy nową rzeźbę o wysokości 210 cm, złożoną z sześciu betonowych trylinek (nazwa trylinka pochodzi od nazwiska jej wynalazcy Władysława Trylińskiego, opatentowana w 1933 r. i produkowana m. in. przez Kamieniołomy Miast Małopolskich, działających podczas okupacji jako Steinbrueche der Galizischen Staedte GMBH), ustawionych jedna na drugiej na stalowej podstawie, przypominająca, ale tylko formą, niekończące się kolumny, jakie tworzył Constantin Brâncuși oraz sześć żółtych neonów wypełnionych gazem: SPATHIPHYLLUM, SANSEVIERIA, CHLOROPHYTUM, POLYPODIUM, FICUS, 766.

Pięć z nich odnosi się do łacińskich nazw roślin, które charakteryzują się właściwościami filtrującymi powietrze we wnętrzu. Ostatni – 766 – przywołuje na myśl liczbę judaistycznych Domów Modlitwy, które znajdowały się na terenach Polski.

(mat.prasowe)