Jak zapowiedział w środę Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA, jeśli nie wpłyną odwołania do rozstrzygnięcia przetargu, to umowa z wykonawcą zadania powinna zostać podpisana na przełomie lutego i marca br.

„Wykonawca na budowę węzła będzie miał 18 miesięcy od podpisania umowy, nie licząc 3-miesięcznych przerw zimowych. Uwzględniając te przerwy węzeł powinien powstać w ciągu dwóch lat” - zapowiedział przedstawiciel GDDKiA.

Bezkolizyjny węzeł, który powstanie w ciągu drogi krajowej nr 7 na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1942K w Krzyszkowicach pozwoli na bezpieczny wjazd z tej miejscowości na Zakopiankę w kierunku Krakowa i Myślenic.

Zgodnie z planami kierowcy jadący z Krakowa do Krzyszkowic będą zjeżdżać z Zakopianki w prawo, a następnie przejeżdżać pod dk7 i dojeżdżać nową drogą do przebiegającej przez wieś drogi powiatowej, prowadzącej do Sieprawia. Taką samą trasą, tyle że w przeciwnym kierunku, będą poruszały się pojazdy jadące z Krzyszkowic w kierunku Myślenic.

Ruch z Myślenic do Krzyszkowic i ze wsi w kierunku Krakowa będzie poprowadzony przebudowaną w pobliżu Zakopianki drogą powiatową. Wykonawca poprawi zjazd z dk7 i wjazd na nią, dzięki czemu będzie on bezpieczniejszy.

Jak przypomina GDDKiA, według ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021, w okolicy przyszłego węzła Zakopianką przejeżdża codziennie prawie 40 tys. pojazdów.W latach 2017-2021 doszło tam do 45 kolizji drogowych i 18 wypadków, w których zginęła jedna osoba, a 23 zostały ranne.

Na odcinku Zakopianki od Krakowa do Myślenic na różnych etapach realizacji znajduje się szereg dużych inwestycji poprawiających przepustowość i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Są to węzły drogowe w: Gaju, Myślenicach i Jaworniku, nowe układy drogowe w Głogoczowie, Libertowie i Opatkowicach oraz kładki dla pieszych w Mogilanach i Głogoczowie.